Αντικείμενο της διπλωματικής εργασίας αποτέλεσε ο σχεδιασμός φαρμακευτικού καταστήματος στην πόλη του Βόλου. Βασική μεθοδολογική αρχή αποτελεί η θέση ότι η σχεδιαστική σκέψη συγκροτείται και διατυπώνεται εντός των σχεδιαστικών μέσων (design media). Η εργασία διαχωρίζεται σε δύο διακριτές φάσεις σχεδιασμού, οι οποίες αντιστοιχούν στον τρόπο ανάπτυξης της κεντρικής ιδέας (concept) σε αρχιτεκτονικό χώρο:
1) Στο ‘ημερολόγιο’ των διαγραμμάτων και
2) Στην ειδική εφαρμογή των ανοιχτών ιδεών του ημερολογίου στο επιλεγμένο οικόπεδο.
Ως πρώτη φάση ορίζεται το σχεδιαστικό αποτέλεσμα της αναλυτικής και συνθετικής διαχείρισης:
α) βασικών εννοιών, οι οποίες σχετίζονται με τη διεύρυνση του προγράμματος του φαρμακείου,
β) ιδιοτήτων του κοινωνικού χώρου: το όριο ανάμεσα στο δημόσιο και τον ιδιωτικό χαρακτήρα του εμπορικού χώρου,
γ) αναφορών σε μορφές, οι οποίες ενεργοποιούνται μέσα από τη διεύρυνση του προγράμματος.
Μέσο σχεδιασμού, στη πρώτη φάση, είναι κατά κύριο λόγο, η αποτύπωση με φωτογραφικό τρόπο της επιτόπιας δράσης ανθρώπων στο χώρο υπαρχόντων φαρμακείων και στη συνέχεια η συνθετική επεξεργασία των δεδομένων με τη χρήση του προγράμματος illustrator.
Στη δεύτερη φάση ελέγχονται οι ανοιχτές ιδέες των διαγραμμάτων μέσα από την εφαρμογή τους στα δεδομένα του υπάρχοντος κελύφους, το οποίο επιλέγεται για τη στέγαση του καταστήματος. Η οριστική μορφή των σχεδιασμένων στοιχείων του χώρου προκύπτει μόνο μέσα από τη διαστασιολόγησή τους.
Εφαρμογή
Το κατάστημα τοποθετείται σε υπάρχον ισόγειο κατάστημα, 116τ.μ., πενταόροφης πολυκατοικίας επί των οδών Κουμουνδούρου και Ορφέως. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας χώρος φαρμακείου ο οποίος θα λειτουργεί δυναμικά στον άμεσο αστικό χώρο.
Το μοτίβο της φόρμας της κάψουλας γενικεύεται ως μορφολογική επιλογή στο σχεδιασμό του καταστήματος, αποτελώντας συμβολική αναφορά στο φαρμακευτικό σκεύασμα και την εισαγωγή του στο ανθρώπινο σώμα με στόχο την ίαση.