Το θέμα της έρευνας περιορίζεται στο πώς οι ατομικές παρεμβάσεις επηρεάζουν την εικόνα της πόλης. Οι παρεμβάσεις αυτές μπορεί να είναι αισθητικές, λειτουργικές ή λόγω ανάγκης, παρεμβάσεις που γίνονται από τα εμπορικά καταστήματα, ή από άτομα διαφορετικής κουλτούρας από το σύνολο της πόλης, όπως είναι οι μετανάστες.
Κάνω βόλτες, περιπλανιέμαι στην πόλη. Η υπερπληροφόρηση της εικόνας που δίνουν ορισμένες περιοχές άλλοτε με ενοχλεί και άλλοτε με κάνει και το χαίρομαι. Νιώθω τελικά απορία για το τι συμβαίνει στην πόλη. Διακρίνω διαφορές και ομοιότητες ανάμεσα στις περιοχές. Περιοχές με έντονα χαρακτηριστικά και πρόσφορο έδαφος για πολλές παρατηρήσεις που μέσα στην πολυλογία της εικόνας που δημιουργούν είναι δύσκολο να κατηγοριοποιηθούν. Για αυτό το λόγο το τελευταίο κομμάτι της έρευνας επικεντρώνεται στα προσφυγικά της Αλεξάνδρας, που αποτελούν μια γειτονιά από μόνα τους. Εκεί το υπόβαθρο των επεμβάσεων είναι ομοιογενές, που σημαίνει ότι πάνω στα πανομοιότυπα αυτά κτίρια φαίνονται καθαρά οι ατομικές παρεμβάσεις.
Πρέπει να δούμε πώς αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι την πόλη τους, να διακρίνουμε τα ίχνη που αφήνουν στο χώρο οι αλλαγές της διάθεσής τους απέναντι σε αυτήν, αλλαγές που οφείλονται τόσο στις γενικότερες οικονομικές και κοινωνικές εξελίξεις, όσο και στις ειδικότερες εξελίξεις στα υλικά στοιχεία και στη δομή της ίδιας της πόλης.
Από τη Δραπετσώνα στο Μοναστηράκι, από του Ψειρή στα προσφυγικά της λεωφόρου Αλεξάνδρας, κι από την Πλάκα ως τη λεωφόρο Κηφισίας, ο κάτοικος βλέπει το φλοιό που περιβάλλει το χώρο που ζει ή δουλεύει, τη βεράντα ή την αυλή του, την ταράτσα και το πεζοδρόμιό του, σαν προέκταση του δικού του εσωτερικού χώρου.
Και σε αυτούς τους εξωτερικούς χώρους παίρνει πρωτοβουλίες για τη διακόσμηση ή την αξιοποίησή τους, για την ανακαίνιση ή την τροποποίησή τους, λες και αποτελούν την ανάστροφη όψη ενός πράγματος που καθορίζει αποκλειστικά αυτός, χωρίς να οφείλει να δικαιολογηθεί σε κανέναν για οτιδήποτε.
Και όλες αυτές οι παρεμβάσεις μαζί, που οφείλονται στη διάθεση και την προσωπικότητα των ατόμων, σε οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια και συχνά στην εικόνα του περίγυρου, δημιουργούν την πρώτη εικόνα της πόλης, την εικόνα που ο διαβάτης αποθηκεύει στη μνήμη του, την καρτ-ποστάλ που κρατάμε στη μνήμη μας και την επαναφέρουμε κάθε φορά που σκεφτόμαστε κάθε γειτονιά και περιοχή.