Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την αποκατάσταση του Αρχοντικού Σκορδίλη, το οποίο βρίσκεται στον οικισμό της Παλιάς Περίθειας στη Βόρεια Κέρκυρα, και την επανάχρηση αυτού σε Κέντρο Κερκυραϊκής Αρχιτεκτονικής της υπαίθρου. Το κτίριο αυτό αποτελεί τοπόσημο της περιοχής και χαρακτηρίζεται ως χώρος μνημών και φορέας πολιτισμικής κληρονομιάς. Λειτούργησε ως αρχοντική κατοικία ευγενών και στην πορεία μετά τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις μετατράπηκε σε δημοτικό σχολείο. Η διώροφη κατοικία βρίσκεται εντός περιβόλου, από τον μαντρότοιχο του οποίου σώζεται μόνο η τοξωτή πέτρινη είσοδος που φέρει υπέρθυρο με χρονολογία 1712. Στη βάση της εξωτερικής σκάλας της οικίας υπάρχει δεύτερο πορτόνι. Το υπέρθυρό του, που έχει καταστραφεί, ανέγραφε χρονολογία 1699. Πρόκειται για ένα από τα παλαιότερα σπίτια της Περίθειας όπως προδίδει και ο χωρίς στέγη μπότζος. Το διατηρητέο αυτό μνημείο, έχει αφεθεί στη φθορά του χρόνου με αρκετά έκδηλα τα αποτελέσματα της μακροχρόνιας εγκατάλειψης. Η νέα χρήση που προτείνεται και μελετάται για το συγκεκριμένο σημείο αφορά την υποστήριξη λειτουργιών πολιτιστικού χαρακτήρα. Η κομβική του θέση στο χωριό είναι ιδανική για τη δημιουργία ενός τέτοιου χώρου και η γειτνίαση του με διάσπαρτες μονάδες φιλοξενίας το καθιστά κατάλληλο για την διεξαγωγή συνεδριάσεων και εκδηλώσεων. Στο μεγαλύτερο τμήμα του κτιρίου, θα φιλοξενείται εκθεσιακός χώρος και πλήθος μόνιμων ή περιοδικών εκθέσεων φωτογραφίας και προπλασμάτων σχετιζόμενων με την ιστορία και την αρχιτεκτονική ομορφιά του τόπου αλλά και άλλων παραδοσιακών οικισμών. Οι λειτουργίες του σχεδιαζόμενου κτιρίου συμπληρώνονται με μια αίθουσα προβολών καθώς ένας από τους στόχους της μελέτης είναι η παρουσίαση των διάφορων φάσεων του κτιρίου. Φυσικά, η αναδρομική αυτή πορεία γίνεται καλύτερα κατανοητή μέσα από τη μετάδοση οπτικοακουστικού υλικού. Ο σχεδιασμός γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην ανταγωνίζεται την υπάρχουσα δομή αλλά, αντίθετα, να την αναδεικνύει. Στην κατεύθυνση αυτή συμβάλει, πέρα από τον σχεδιασμό, και η επιλογή των υλικών. Ακολουθούνταιαπλέςγραμμές, δημιουργούνταιστοέςκαιπορείες.