Η εν λόγω ερευνητική εργασία έχει ως σκοπό την ανάλυση του «χώρου» σε σχέση με την ανθρώπινη συμπεριφορά και δράση σε αυτόν. Για παράδειγμα, ένας χώρος περίκλειστος ή μη, με νοητά ή υπαρκτά όρια, σχεδιάζεται με σκοπό την δημιουργία ενός περιβάλλοντος προκειμένου να εξυπηρετεί τις εκάστοτε ανάγκες που υφίστανται, αλλά και νέες που προκύπτουν. Στην έρευνα εξετάζεται η συνύπαρξη μεταξύ ανθρώπων και λειτουργιών-χρήσεων-δραστηριοτήτων όπως προβλέφθηκαν κατά το σχεδιασμό. Η αρμονική συνύπαρξη είναι ύψιστης σημασίας, προκειμένου ο χώρος να «κατοικείται»/ χρησιμοποιείται με το βέλτιστο τρόπο ανταποκρινόμενος στις ανάγκες της ζωής σε αυτόν. Τέλος, η έρευνα πραγματεύεται τις διαστάσεις, τη χωρική διάταξη και τα όρια -νοητά, τεχνητά και ανθρώπινα- του χώρου.παράγοντες που επηρεάζουν έμμεσα την περιήγηση των ανθρώπους-χρηστών.
Ύστερα από μία σειρά ανάλυσης του χώρου με παραδείγματα και τεκμηριωμένες έρευνες, η παρούσα έρευνα εντρυφά και αναλύει τα τρία πρωτοπόρα για την εποχή τους - δεκαετία του ‘50 - σχολικά κτίρια του AldoErnestovanEyckκαι HarmenPeterDaniel(Sandy) vanGinkelστον οικισμό Nageleτου δήμου Noordoοstpolderτης επαρχίας Flevolandστην Ολλανδία.