Η «Τέχνη» ιδρύθηκε στις 5 Ιουλίου 1951 στη Θεσσαλονίκη σε μια περίοδο που η πόλη διέθετε υποτυπώδη πολιτιστική δομή και ανάπτυξη. Οι δραστηριότητες της εταιρίας καλύπτουν πολλούς καλλιτεχνικούς τομείς αλλά μέχρι σήμερα η «Τέχνη» είχε μόνιμη στέγη μόνο την περίοδο 1960-1978. Ο σημερινός ρόλος της «Τέχνης» έχει περιοριστεί, κυρίως λόγω της έλλειψης μόνιμης στέγης. Η εταιρία φιλοξενείται σε ένα μικρό κτίριο στην Άνω Πόλη στο οποίο στεγάζονται τα γραφεία της και κατά τα άλλα λειτουργεί σαν αποθηκευτικός χώρος για τους πίνακες, τα χαρακτικά και τη βιβλιοθήκη της.
Η «ΤΕΧΝΗ» συνεργάζεται εδώ και πολλά χρόνια με σχολεία σε όλη τη βόρεια Ελλάδα, με περιοδεύουσες εκθέσεις και πολιτιστικά προγράμματα. Επιπλέον, ενδιαφέρεται να διευρύνει τις δράσεις της στον τομέα που σχετίζεται με τους νέους και τα παιδία. Για τους παραπάνω λόγους, αλλά και λόγω της θέσης και της κατάστασης του σχολικού κτιρίου, θεωρήσαμε ότι μπορεί να συμπεριληφθεί στο σχεδιασμό και έτσι να προκύψει ένα νέο σύνολο.
Λόγω της ειδικής χρήσης του το σχολείο θέτει ορισμένους περιορισμούς σαν μέρος ενός συνόλου. Έτσι προκύπτουν χώροι που ανήκουν σε κάθε κτίριο ξεχωριστά, χωρίς κοινή λειτουργία, χώροι κοινοί και χώροι στο κάθε κτίριο που μπορούν να φιλοξενούν και δραστηριότητες του άλλου.
Για το σχεδιασμό του κτιρίου στηριχτήκαμε στο γεγονός ότι η «ΤΕΧΝΗ» δραστηριοποιείται πάντα σε διάφορους τομείς καλλιτεχνικής έκφρασης. Πρόκειται για ταυτόχρονες δράσεις που δεν λειτουργούν ανεξάρτητα αλλά αλληλένδετα. Υπάρχουν τρία βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις δράσεις του συλλόγου και περνάνε και στο σχεδιασμό του κτιρίου :
- η ένωση. Πολλές ταυτόχρονες δράσεις σε διάφορους καλλιτεχνικούς τομείς.
- η τομή. Δράσεις που αφορούν τον κοινό τόπο δυο ή περισσότερων τομέων της τέχνης.
- η αφαίρεση. Δράσεις που αφορούν συγκεκριμένες πλευρές ενός καλλιτεχνικού τομέα.
Στόχοι της εργασίας:
1. Στέγαση του συλλόγου.
2. Χωροθέτηση του κτιρίου που να ευνοεί την καλύτερη προβολή και λειτουργία της «Τέχνης».
3. Ανάπτυξη βασικών δραστηριοτήτων που έχουν διακοπεί (θεματικές εκθέσεις, εκδόσεις, συναυλίες).
4. Ενίσχυση των σημερινών δραστηριοτήτων και διεύρυνσή τους προς νέες κατευθύνσεις μέσω της συνεργασίας με το σχολείο.