Αντικείμενο της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η διερεύνηση και η ανάδειξη της σχέσης μεταξύ της αρχιτεκτονικής και της κινηματογραφικής διαδικασίας. Μίας σχέσης, επανανοηματοδότησης τόσο του ίδιου του χώρου, όσο και της πραγματικότητας.
Αρχικά, διερευνάται ο τρόπος με τον οποίο καταγράφεται η πραγματικότητα. Από την μία πλευρά ο Πλάτων στην αλληγορία του σπηλαίου αναδεικνύει τη σημασία της αναγωγικής σκέψης και από την άλλη ο Immanuel Kant συστήνει το συνδυασμό του ορθού λόγου και της εμπειρίας, επιτρέποντάς μας να ανάγουμε την τέχνη σε φιλοσοφικό αντικείμενο. Μέσω αυτής της διαδικασίας επιχειρείται η παρομοίωση της κινηματογραφικής μηχανής με μία μηχανή ¨αλλαγής παραδείγματος”-πλαισίου.
Στη συνέχεια η εργασία εστιάζει στην ανάλυση του ντοκιμαντέρ ή “κινηματογράφου της πραγματικότητας”. Μέσω της μελέτης των ταινιών του Flaherty, του Dziga Vertov, της σχολής του cinema-verite και του Καταστασιακού Guy Debord προσεγγίζεται ο τρόπος με τον οποίο η κινηματογραφική μηχανή μπορεί να χρησιμεύσει σαν ένα εργαλείο για την βαθύτερη εισχώρηση στην πραγματικότητα, από ότι μπορούν από μόνες τους οι ανθρώπινες αισθήσεις. Έτσι μέσα από την εργασία εντοπίζεται η σειρά ντοκιμαντέρ “Μικροπόλεις”. Τρεις σκηνοθέτες – ο καθένας με το προσωπικό του βλέμμα – ανακαλύπτουν τη λέξη – κλειδί της κάθε συνοικίας, ανατρέπουν τις προφανείς δυναμικές τους, επαναδιαπραγματεύονται την εικόνα που τους έχουν προσδώσει οι «αστικοί μύθοι» και «ξεκλειδώνουν» όσα κρύβονται πίσω από τη καθημερινότητα των κατοίκων της, ολοκληρώνοντας την εκ νέου χαρτογράφηση της Αθήνας.
Η Αθήνα εμφανίζεται σαν το πεδίο μιας «διακύμανσης» όπου συμβάντα μπορεί να ανήκουν σε αλληλουχίες (sequences) χωρίς να σχηματίζουν σειρές (series), χωρίς να αποτελούν επομένως προβλέψιμες επαναλήψεις αναγνωρίσιμων μοτίβων. Το νόημα της πόλης παίζεται στην εκφραστική ρυθμική της κατοίκησης, εκεί που τυπικό και ιδιαίτερο συνάπτουν διαλεκτική σχέση. Ο κινηματογράφος, έκθετος σε τούτη τη διαλεκτική σχέση, μπορεί να την δραστηριοποιήσει ως αφετηρία επίγνωσης προς μια νέα προσέγγιση της αστικής εμπειρίας.