Καθώς τα βιντεοπαιχνίδια παίρνουν όλο και σημαντική θέση στην ζωή του ανθρώπου, πολλά μουσεία επέλεξαν να αφιερώσουν κομμάτια του μουσειακού χώρου στην καταγραφή και παρουσίαση τους. Η είσοδός τους στα μουσεία έχει αλλάξει τον τρόπο που αντιμετωπίζονται και πλέον είναι αποδεκτά ως ένα μέσο έκφρασης ιδεών. Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να διερευνηθεί την είσοδο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών στα μουσεία, μέσα από την ανάλυση σημαντικών περιοδικών και μόνιμων εκθέσεων. Πρώτα όμως, γίνεται μελέτη της έννοιας του μουσείου καθώς αποτελεί σημαντικό μέρος της έρευνας, καθώς και ο σχεδιασμός τους τόσο χωρικά αλλά και νοηματικά διότι κάθε μουσείο ακολουθεί διαφορετική νοηματική προσέγγιση παρουσίασης των εκθεμάτων της. Έπειτα, αναλύεται η εικαστική αξία των videogamesκαι η σύνδεσή τους με τα μουσεία.
Στην παρούσα έρευνα, επιλέχτηκαν να παρουσιαστούν πέντε εκθέσεις αφιερωμένες στα videogames καθώς δημιουργήθηκαν από σημαντικά μουσεία όπως το MoMA. Κάθε έκθεση προσεγγίζει και παρουσιάζει τον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών με τελείως διαφορετικό τρόπο. Για παράδειγμα, υπάρχουν εκθέσεις που επικεντρώνονται στους δημιουργούς και άλλες στην εικαστική αξία των videogames. Τέλος, γίνεται καταγραφή από τα παιχνίδια που παρουσιάζονται συχνότερα στις εκθέσεις και γίνεται προσπάθεια σύνδεσης αυτών των παιχνιδιών με έννοιες που συναντιούνται στην τέχνη και στην αρχιτεκτονική , με στόχο να τονιστεί η σημαντικότητα της παραμονής των videogames σε εκθεσιακούς χώρους.