Στην παρούσα ερευνητική εργασία γίνεται μια μελέτη του φωτισμού, ως αναπόσπαστο τμήμα του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, σε καταστήματα εμπορικής χρήσης. Στον συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο του εμπορίου, ο φωτισμός κατέχει μια εξέχουσα θέση, καθώς αποτελεί για τις επιχειρήσεις ένα σημαντικό μέσο επίτευξης στόχων. Αυτοί οι στόχοι σχετίζονται με το γενικότερο σκοπό της επιχείρησης που είναι το κέρδος. Ανάλογα με το χώρο στον οποίο βρίσκεται, ο καταναλωτής, θα πρέπει να αισθάνεται, να κινείται και να λειτουργεί με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Οι δραστηριότητες που πραγματοποιούνται σε ένα τέτοιο χώρο, είναι απαραίτητο να γίνονται υπό συνθήκες οπτικής άνεσης, τόσο για τους χρήστες, όσο και για το προσωπικό που εργάζεται εκεί. Σε αυτές τις διαδικασίες, ο φωτισμός παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Διερευνώνται οι τεχνικές και τα συστήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, καθώς επίσης και η διαθέσιμη τεχνολογία σήμερα. Ένα ευέλικτο και αποδοτικό σύστημα φωτισμού προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα σε μια επιχείρηση, από τη συνολική εικόνα του χώρου, έως και την κατανάλωση ενέργειας. Ακόμη, γίνεται μια ανάλυση στους τρόπους με τους οποίους μπορεί να επιτευχθεί εξοικονόμηση ενέργειας, όχι μόνο μέσω των φωτιστικών συστημάτων αλλά και μέσω σχεδιαστικών πρακτικών. Η πρόβλεψη, στα αρχικά στάδια του σχεδιασμού, για φωτισμό, θέρμανση, ψύξη και εξαερισμό έχει πολλαπλά οφέλη για την συνολική ενεργειακή απόδοση του κτηρίου. Επιπλέον, γίνεται αναφορά στις ισχύουσες νομικές διατάξεις σε Ευρωπαϊκή Ένωση και ΗΠΑ, σχετικά με τη συνολική ενεργειακή απόδοση και τις υποχρεωτικές τιμές αναφορικά με τα επίπεδα του φωτισμού και την εγκατεστημένη ισχύ, ανά χώρο και χρήση. Τέλος, στα πλαίσια της μελέτης, διενεργήθηκε μία έρευνα, με εξοπλισμό του Πανεπιστημίου, σε έντεκα εμπορικά καταστήματα της πόλης του Βόλου για να διαπιστωθούν τα επίπεδα φωτισμού στους χώρους κίνησης και στις βιτρίνες.