Η παρούσα ερευνητική εργασία, έχει ως θέμα την αναζήτηση και την αποτύπωση του υπέρθυρου λιθανάγλυφου διάκοσμου στις εκκλησίες, τα αρχοντικά και τα υπόλοιπα κτίσματα των διαφόρων οικισμών του Πηλίου. Μέσα από την αναζήτηση της έννοιας του «κατωφλιού» και γενικότερα την ανάλυση του χώρου της εισόδου, επιδιώκεται η ερμηνεία του ιδεολογικού και συμβολικού αντισταθμίσματος της μορφής αυτών. Οι διάφορες αυτές μορφές, πολλές φορές κοσμούνται με ιδιαίτερα γλυπτικά μοτίβα. Το θεματολόγιο αυτών ποικίλει, ωστόσο παρουσιάζει και αρκετές ομοιότητες. Για αυτό και επιχειρήθηκε ο διαχωρισμός αυτών σε κατηγορίες. Στόχος του ερευνητικού, αποτελεί η ανάδειξη του συμβολικού αυτού διάκοσμου των υπέρθυρων, πριν αυτός χαθεί, μέσα από την προσωπική καταγραφή των λιθανάγλυφων και την αξιολόγηση τους.
Η έρευνα ξεκίνησε από έντονο προσωπικό ενδιαφέρον για την καταγραφή αυτών των γλυπτών και την απόδοση της σημασίας τους. Με τις προσωπικές επισκέψεις και τις περιηγήσεις στα χωριά του Πηλίου, ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα εντοπίστηκαν και χαρτογραφήθηκαν τα λιθανάγλυφα που βρίσκονται διάσπαρτα στους πιο πολλούς οικισμούς. Έτσι προέκυψε ένα πλούσιο φωτογραφικό αρχείο, καθώς και ένας κατάλογος με τις συμβολικές σημασίες τους. Από τη συλλογή και την αποτύπωση αυτού του υλικού, αναδείχθηκαν και άλλα στοιχεία που αφορούν την υπέρθυρη διακόσμηση. Αναλύοντας αυτά τα στοιχεία, φάνηκαν ομοιότητες και διαφορές στον αριθμό, το θεματολόγιο και την τεχνική αυτών. Όλα αυτά γίνονται περισσότερο διακριτά και εμφανή μέσα από έναν αριθμό σκίτσων που αποτυπώνουν τα διακοσμητικά μοτίβα και τις παραλλαγές τους. Τέλος, την εργασία συνοδεύει και ένα εγχειρίδιο όπου συνοπτικά παρατίθενται τα σύμβολα με ελαφρώς διαφοροποιημένη τη σημασία τους, σαν οδηγός για οποιαδήποτε χρήση αυτών.