Η περί το Πήλιο κατοίκηση στην περιοχή της αρχαίας Μαγνησίας και η εξέλιξη της κατοικίας μέσα στο χρόνο, διαφαίνεται ίσως μόνο κατά ένα μικρό περιεκτικό τρόπο στην παρούσα έρευνα. Σήμερα μπορούμε μόνο να ψηλαφίσουμε τον τρόπο κατοίκησης μέσα από ανασκαφές, ίχνη και ερείπια παλαιότερων κατοικιών, μπορούμε απλά να εκδώσουμε επιστημονικοφανή συμπεράσματα. Δεν γνωρίζουμε όμως για την ποιότητα των χρωμάτων που χρησιμοποιούνταν κάποτε στις οικίες, ούτε και για λεπτομέρειες της κατασκευής ούτε και για τα ήθη και τα έθιμα γύρω απ’ την κατοίκηση, ιδιαίτερα σε αρχαιότερους χρόνους. Παρ’ όλα αυτά η κατοικία και η μορφή της ήταν πάντα ένα από τα κυρίαρχα θέματα της ζωής σε όλες τις χρονικές περιόδους, καθώς μέσα απ’ αυτή η ίδια η ζωή συνεχίζονταν. Μέσα απ’ την παρούσα έρευνα έγινε αντιληπτό για μια ακόμη φορά ότι οι ανάγκες σε κάθε χρονική περίοδο μορφοποιούσαν κατά πρώτο λόγο την κατοικία και την κατοίκηση, ενώ σε περιόδους εκπλήρωσης των αναγκών ο σχεδιασμός και η αρχιτεκτονική δημιουργία έπαιρναν την σκυτάλη. Φαίνεται οτι η κατοικία δεν στέκεται μόνη της ποτέ διαχρονικά, αλλά πάντα είναι σε σύνδεση με άλλες κατασκευές γύρω απ’ αυτή όπως τα διάφορα έργα υποδομής, οχυρωματικά έργα, κτήρια θρησκευτικού ενδιαφέροντος αλλά και απλούστερες εγκαταστάσεις ή και εργαστήρια, εμπορικά, ακόμα και μικροβιομηχανικά τμήματα. Πάντα η κατοίκηση συνδέονταν με την παραγωγή και την ανταλλαγή εφόσον εκπληρώνονταν πρώτα το ζήτημα της ασφάλειας. Η μορφή των κατοικιών σχεδόν πάντα εξέφραζε την κουλτούρα και τον βαθμό ανάπτυξης των κοινωνιών και αποδείκνυε το ύφος και τον χαρακτήρα των σχέσεων της κοινωνίας ή της κοινότητας με άλλες παρόμοιες ομάδες. Η κυριαρχία και η ανεξαρτησία, η ελευθερία ,η αδυναμία, η ανασφάλεια, η άμυνα, το πείσμα και η θέληση για επιβίωση χαρακτηρίζουν την κατοικία άρα και την ζωή. Οι κατόψεις και οι τρόποι κατοίκησης ακόμη και σήμερα εμπεριέχουν μια ιδιότυπη γλώσσα και πληροφορία την οποία αν την μεταφράσουν οι επόμενες γενιές θα κατανοήσουν αρκετά και θα βγάλουν στο μέλλον τα δικά τους συμπεράσματα για το ύφος κατοίκησης και της σημερινής εποχής.