Η παρούσα έρευνα εξετάζει την έννοια της κινητικότητας μέσω του φαινόμενου του νέο-νομαδισμού που τις τελευταίες δεκαετίες έχει απασχολήσει ιδιαίτερα την φιλοσοφική σκέψη όσον αφορά τις έννοιες του τόπου, του χώρου και της κατοίκησης και έχει επηρεάσει την αρχιτεκτονική σκέψη αλλά και τις ανθρωπιστικές επιστήμες γενικότερα.
Αντικείμενο της έρευνας αρχικά αποτελεί η έννοια της ανεστιότητας και το ζήτημα της κατοίκησης όπως αναλύθηκαν από τον γερμανό φιλόσοφο Martin Heidegger και επιχειρείται μια σύνδεση της κατά φύσιν ανέστιας ύπαρξης με το σύγχρονο μετακινούμενο άτομο. Στη συνέχεια ο νομαδισμός προσεγγίζεται μέσα από την ριζοσπαστική σκέψη των Deleuze και Guattari οι οποίοι κάνουν την ταύτιση του κάτοικου-νομάδα με την πολεμική μηχανή, ένα εργαλείο που επιτίθεται στο νόμο και στη δομή των “καθιστικών”- σταθερών κοινωνιών –του Κράτους– και προσδιορίζεται ο εννοιολογικός χώρος μέσα στον οποίο “κινείται” η νομαδική σκέψη. Ένας λείος χώρος ή αλλιώς μια αλληγορική έρημος όπως είναι ο χώρος που διαμορφώνεται σήμερα, όπου οι αποστάσεις μηδενίζονται και οι μετακινήσεις καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Από αυτή την πραγματικότητα γεννιέται η έννοια του Νέο-νομαδισμού, μέσα από μια σειρά οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών βάσει των οποίων δημιουργούνται οι διαφορετικές εκφάνσεις του φαινομένου στις μέρες μας, οι διαφορετικές κατηγορίες του σύγχρονου νέο-νομάδα. Σε αυτό το σημείο κρίθηκε σημαντική για την επεξεργασία των πληροφοριών και την συμβολή στην διεξαγωγή των συμπερασμάτων μια σειρά από συζητήσεις-συνεντεύξεις με άτομα που ανήκουν σε αυτές τις διαφορετικές κατηγορίες νέο-νομάδων, οι οποίοι μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους αναφορικά με τον τρόπο που βιώσαν τον χώρο σε κάθε τόπο που επισκεφθήκαν και γενικότερα το πως η κινητικότητα επηρέασε την ζωή και την κατοίκησή τους.
Λαμβάνοντας υπόψιν τη συνολική έρευνα και τις σκέψεις που προέκυψαν από τις συνεντεύξεις, εν τέλει διατυπώνονται προβληματισμοί και ερωτήματα όσον αφορά τον τρόπο που η αρχιτεκτονική σκέψη σήμερα αντιμετωπίζει το ζήτημα της κινητικότητας και πως αναθεωρείται ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε τον χώρο και το ζήτημα της κατοίκησης στην πόλη του σήμερα.