Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια ραγδαία ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών με μεγάλους ή θεωρητικά ατελείωτους κόσμους και δραματική μείωση του διαθέσιμου χρόνου ανάπτυξής τους. Αυτές οι δύο συνθήκες έχουν οδηγήσει στην εισαγωγή και την ενσωμάτωση αυτοματοποιημένων τεχνικών σχεδίασης όπως είναι η διαδικαστική δημιουργία περιεχομένου. Στο ερευνητικό αυτό μελετάται η χρήση της τεχνικής αυτής μέσα από το πρίσμα των βιντεοπαιχνιδιών. Το γενικότερο πλαίσιο της έρευνας εδραιώνεται μέσα από την επεξήγηση των όρων της διαδικαστικής γένεσης, την συσχέτιση της με τα διάφορα επιστημονικά πεδία καθώς και μιας σύντομης ιστορικής αναδρομής στην βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών. Στην συνέχεια το πεδίο μελέτης εστιάζει στην σημαία που έχει ο χώρος στα βιντεοπαιχνίδια καθώς και τις διάφορες προσεγγίσεις που χρησιμοποιούνται για την δημιουργία του, προκειμένου να οριστούν σαφώς οι βασικές παράμετροι που καθιστούν το παραγόμενο αποτέλεσμα διαδικαστικά γενόμενο. Ένας από τους δύο βασικούς κορμούς του ερευνητικού είναι οι γραμματικές προγραμματισμού με κύρια έμφαση στις σχηματικές γραμματικές καθώς και την αλληλεπίδρασή τους με τις γραμματικές γραφημάτων για την παραγωγή διαγραμμάτων διαδράσεων – χώρων και η χρήση τους εξετάζεται περαιτέρω μέσα από την ανάλυση του τρόπου δημιουργίας του κόσμου του Minecraft. Ο δεύτερος βασικός κορμός περιλαμβάνει τις μηχανές δημιουργίας παιχνιδιών, Tanagra και Launchpad, που αποτελούν τα κυριότερα παραδείγματα μηχανών μικτής πρωτοβουλίας, καθώς και τον τρόπο αλληλεπίδρασης του φυσικού σχεδιαστή με το πρόγραμμα. Αποτέλεσμα αυτής της διάδρασης αποτελεί το Endless Web και η ανάλυσή του ως ένα δείγμα βιντεοπαιχνιδιού στηριγμένο αποκλειστικά στις τεχνικές διαδικαστικής γένεσης. Μέσα από αυτήν την ανάλυση η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η διαδικαστική δημιουργία αποτελεί μια νέα σχεδιαστική μεθοδολογία με ξεχωριστά χαρακτηριστικά που επικεντρώνεται στην προγραμματική φύση του σχεδιασμού και την αλληλεπίδραση μεταξύ φυσικού σχεδιαστή και προγράμματος.