Αντικείμενο του ερευνητικού κειμένου αποτελεί ο χώρος σε πέντε ταινίες εμψύχωσης (animation) της εταιρίας Πιξάρ (PixarAnimationStudios). Συγκεκριμένα τα πέντε παραδείγματα – ταινίες, είναι τα: Ζουζούνια (ABug'sLife) (1998), με σκηνοθέτη τον Τζον Λάσιτερ (John Lasseter), Μπαμπούλες Α.Ε. (Monsters, Inc.) (2001), με σκηνοθέτη τον Πιτ Ντόκτερ (Pete Docter), Οι Απίθανοι (ΤheIncredibles) (2004), με σκηνοθέτη τον Μπραντ Μπέρντ (Brad Bird), Ρατατούης (Ratatouille) (2007), με σκηνοθέτη επίσης τον Μπ. Μπέρντ και Γουόλ·υ(WALL·E) (2008), με σκηνοθέτη τον Άντριου Στάντον (Andrew Stanton). Σε αυτές προσπαθούμε να εστιάσουμε στα αρχιτεκτονικά στοιχεία και τις σηματοδοτήσεις της κατασκευής των περιβαλλόντων που απεικονίζονται. Σε καθένα από αυτά τα παραδείγματα μελετάμε τον αρχιτεκτονικό χώρο, που σε κάθε περίπτωση είναι ο κατασκευασμένος ψηφιακά χώρος από τους δημιουργούς. Παράλληλα, επιχειρούμε μία δεύτερη ανάγνωση των ταινιών αυτών, εντοπίζοντας και σχολιάζοντας θέματα που προκύπτουν μέσα από την αφήγηση, όπως είναι το δίπολο υπαίθρου - πόλης, η αστική πολυμορφία, η ζωή στα προάστια, η περιπλάνηση μέσα στην πόλη και η δυστοπία του μέλλοντος, αντίστοιχα.