Αφετηρία της ερευνητικής εργασίας αποτέλεσε το δοκίµιο Το Μεγάλο Gizmo (The Great Gizmo) του Άγγλου ιστορικού της Αρχιτεκτονικής Reyner Banham, το οποίο δηµοσιεύτηκε στο περιοδικό Industrial Design 12, το Σεπτέµβριο του 1965. Το κείµενο αναφέρεται στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού και µηχανικού γκάτζετ και στη σηµασία του για τον αµερικανικό πολιτισµό.
Πρόθεση αυτού του ερευνητικού είναι να αναδείξει τη σηµασία του gizmo και κατ’ επέκταση των αντικειµένων τόσο στην ανάπτυξη του δυτικού πολιτισµού όσο και στον αρχιτεκτονικό σχεδιασµό. Από τη µία, έχουµε ταgizmos ως εργαλεία για την αποικιοποίηση της άγριας φύσης της Αµερικής (λέει ο Banham) και από την άλλη, ως εργαλεία ανάλυσης του χώρου και του αρχιτεκτονικού σχεδιασµού. Επιπλέον, γίνεται µια προσπάθεια κατανόησης του τρόπου µε τον οποίο το τεχνολογικό επίπεδο του πολιτισµού ενσωµατώνεται και εκφράζεται στον οικιακό χώρο, επιδρώντας άµεσα στον τρόπο ζωής και στην καθηµερινότητα. Ακόµη, θα γίνει αναφορά και στο καλλιτεχνικό κίνηµα της pop art, το οποίο από τα µέσα της δεκαετίας του 1950 είχε αρχίσει να προτείνει νέες εικόνες και προσεγγίσεις, χρησιµοποιώντας στοιχεία από τη λαϊκή κουλτούρα και την καθηµερινή ζωή.
Προκειµένου να ολοκληρωθεί η ανάλυση αυτής της θεωρίας και να δούµε το gizmo του Banham στο σήµερα, έχει αξία να περιγραφεί η σχέση της µαζικής παραγωγής των αντικειµένων µε την τροφοδότηση της επιθυµίας. Να το αντιµετωπίσουµε σαν µια µέθοδο, έναν τρόπο προσέγγισης, εξέτασης, ανάλυσης και ερµηνείας προβληµάτων ή συνθηκών, για να κατανοήσουµε την οικιακή σφαίρα στο σήµερα. Να δούµε, λοιπόν, τι σηµαίνει η αδιάκοπη εισβολή των αντικειµένων/gizmo σε όλες τις σφαίρες της καθηµερινής ζωής και κατά συνέπεια και σε αυτήν της κατοικίας.