Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να προσεγγίσει τα mall, ως κουτιά προσομοίωσης αστικοτήτων. Στόχος της έρευνας ήταν η συγκρότηση της ταυτότητας των mall, μέσω της μελέτης της ιστορίας τους, της μορφής, της δομής, των χρήσεων, του προγράμματος, της χωροθέτησης και της κουλτούρας του. Αντιμετωπίζεται ως νέα χωρική μορφή στο αστικό τοπίο και διερευνάται η αλληλεπίδρασή τους με το ευρύτερο χωρικό και κοινωνικό πλαίσιο της πόλης και της περιφέρειας. Μελετάται ως χώρος συγκέντρωσης ετερόκλητων χρήσεων, ο οποίος εμπεριέχει πολλαπλούς κόσμους που παράγουν διαφορετικές ποιότητες. Σαν ένα φαντασμαγορικό, ασφαλές και προστατευμένο εμπορικό περιβάλλον που ανοίγεται στο καταναλωτικό κοινό και γίνεται χώρος επικοινωνίας και συλλογικής δραστηριότητας. Η συγκέντρωση του υλικού της έρευνας πραγματοποιήθηκε με έρευνες πεδίου στα mallτης Αττικής, επιτόπια παρατήρηση, συνεντεύξεις, συλλογή διαφημιστικού και φωτογραφικού υλικού. Βασικό εργαλείο μελέτης αποτέλεσαν οι τρισδιάστατες απεικονίσεις των mall. Η συγκριτική παρατήρηση και ανάλυση των σχεδίων μας οδήγησε στην δημιουργίας μιας τυπολογίας για τα mallκαι τελικά στην αποδόμησή τους.