Με αφορμή την κυκλοφορία του ψηφιακού παιχνιδιού Pneuma: BreathofLife γράφτηκε το ερευνητικό με τίτλο “Pneuma: BreathofLife, οπτική πρώτου προσώπου και προσομοίωση της αρχιτεκτονικής μέσω των videogames”.
Αναλύεται το πέρασμα στον ψηφιακό κόσμο και η σχέση που σιγά σιγά αποκτά ο χρήστης τόσο με το χώρο όσο και με την τεχνολογία. Εδώ παρουσιάζονται τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας που χρησιμοποιούνται σήμερα στον τομέα της αρχιτεκτονικής και γίνεται η σύνδεση αυτής με τα videogamesμέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα που παρατίθενται. Στη συνέχεια παρουσιάζονται οι διαφορετικές προβολές που χρησιμοποιούνται στα ψηφιακά παιχνίδια και η σημασία τους για την αρχιτεκτονική. Θεωρώντας μια από αυτές πιο σημαντική, αυτήν της οπτικής πρώτου προσώπου, επιλέγεται το pneumaως ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα για την χρήση της τεχνολογίας στην αρχιτεκτονική και αναλύονται τα στοιχεία της που εντοπίζονται σε αυτό το παιχνίδι.
Στο pneumaτο πιο σημαντικό στοιχείο που σχετίζεται με την αρχιτεκτονική είναι η οπτική αντίληψη του χώρου, ποια είναι δηλαδή η εικόνα που αντιλαμβάνεται ο χρήστης μέσα στο περιβάλλον του παιχνιδιού. Έπειτα, η κίνησή του μέσα στο χώρο, η ροή του μέσα σε αυτόν και η εναλλαγή τύπου χώρων διαδέχονται την οπτική αντίληψη. Το δίπολο φωτός και σκοταδιού παρουσιάζεται και αυτό στο περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας του pneumaκαι τα υλικά και οι λεπτομέρειες των χώρων το καθιστούν αληθοφανές. Εν τέλει δημιουργείται μια συγκεκριμένη ατμόσφαιρα μεγαλοπρέπειας στον χρήστη, ο οποίος δρα με συγκεκριμένο τρόπο μέσα στους χώρους του pneumaγια να λυθούν οι γρίφοι που συναντά.
Άρα, το pneumaαποτελεί ένα παράδειγμα χρήσης των videogamesγια παρουσίαση αρχιτεκτονικών χώρων και διευρύνει την συμμετοχή της αρχιτεκτονικής στον κόσμο των ψηφιακών παιχνιδιών, καθώς μέσω αυτής γίνεται σωστή αντιμετώπιση και διαχείριση του διαθέσιμου χώρου.