Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί ο σχεδιασμός στεγασμένης και υπαίθριας αγοράς στην πόλη της Ξάνθης, η οποία θα περιλαμβάνει επίσης ένα τζαμί και ένα καφενείο.
Αφορμή για τη μελέτη αυτή αποτέλεσε η περιοχή στην οποία πραγματοποιείται κάθε Σάββατο το παζάρι της Ξάνθης. Τη συγκεκριμένη ημέρα η περιοχή κατακλύζεται από πωλητές που στήνουν τους πάγκους με τα εμπορεύματά τους και καταναλωτές οι οποίοι συρρέουν στο παζάρι για τις αγορές τους, δημιουργώντας μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα. Τις υπόλοιπες μέρες της εβδομάδας το μέρος παρουσιάζει μια εικόνα ερήμωσης και εγκατάλειψης.
Ο σχεδιασμός της αγοράς έχει ως στόχο να ανατρέψει το σκηνικό που επικρατεί την υπόλοιπη εβδομάδα, μέσα από την η εξισορρόπηση της εισροής επισκεπτών, εμπόρων και καταναλωτών και τη διατήρηση της ατμόσφαιρας του παζαριού. Το τζαμί και το καφενείο, ενισχύουν το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, καθώς στην ευρύτερη περιοχή δε συναντάμε κάποιο τζαμί, ενώ οι καφετέριες που υπάρχουν αντικατοπτρίζουν, κυρίως, τη σύγχρονη μορφή της πόλης.
Μέσα από χαράξεις που σχετίζονται με τις υπάρχουσες χωρικές συνθήκες , δημιουργήθηκε ένας κάνναβος με τον οποίο διαμορφώθηκαν σε τρία τμήματα τα καταστήματα στο ισόγειο της αγοράς. Στο μεσαίο τμήμα δύο ανοίγματα διευκολύνουν την κίνηση στο επίπεδο του ισογείου σε δύο άξονες. Συνολικά σχεδιάζονται 29 καταστήματα. Με το κλιμακοστάσιο και τον ανελκυστήρα οδηγείται κανείς στον δεύτερο όροφο. Εκεί τοποθετήθηκαν χώρος για την υπαίθρια αγορά, το τζαμί και το καφενείο. Τρία μεγάλα κενά στο δάπεδο του δευτέρου ορόφου λειτουργούν ως φωταγωγοί για τα καταστήματα στο ισόγειο. Τα υλικά που επιλέγονται είναι για τους τοίχους πέτρα και μπετόν και για τα δάπεδα, μάρμαρο στους εσωτερικούς χώρους, χυτό δάπεδο στους εξωτερικούς χώρους και πέτρα στο προαύλιο του τζαμιού.