Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ
Γνωστικά Πεδία (Οδηγία 2005/36/ΕΚ): , Αρχιτεκτονική Σύνθεση/Δημιουργία, Καλές Τέχνες, Κοινωνική Διάσταση του Σχεδιασμού, Οργάνωση Προμελέτης, Οικοδομική Τεχνολογία.
Γενικές ικανότητες (βάσει παραρτήματος διπλώματος): Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις, Λήψη αποφάσεων, Αυτόνομη εργασία, Ομαδική εργασία, Εργασία σε διεθνές περιβάλλον, Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών, Σχεδιασμός και διαχείριση έργων, Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα, Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον, Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής, Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

 

Lang Viacava, R. (2008). Diseno Acto y Celebracion

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

[Γνώση, Κατανόηση, Εφαρμογή, Ανάλυση, Σύνθεση, Αξιολόγηση]

Στα πλαίσια του μαθήματος, θα διερευνηθούν

.σύγχρονες τάσεις συλλογικού παρεμβατικού σχεδιασμού, οπως αυτες αναδύονται στις σημερινές οικονομικοκοινωνικές συνθήκες

.σχετικές πρακτικές δρασης σε αντίστοιχες ομάδες εργασίας, κυρίως σε ακαδημαϊκά/ ερευνητικά περιβάλλοντα

.πρωτοτυπες μορφές διερεύνησης κ παρουσίασης τόσο του αποτελέσματος, όσο κ της διαδικασίας του σχεδιασμού

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Στόχος του μαθήματος είναι η επιμέλεια μιας έκθεσης για τις εργασίες-κατασκευές που έχουν μελετηθεί και υλοποιηθεί τα τελευταία χρόνια στα πλαίσια των δράσεων και συνεργασιών της Ομάδας [Κ]-ατασκευων του Τμήματος.

Συγκεκριμένα, αντικείμενο του μαθήματος θα αποτελέσει ο σχεδιασμός τόσο του κεντρικής ιδέας (concept), της μορφής (format) κ του περιεχομένου (content) της έκθεσης, όσο και των ελαφρών κατασκευών που θα την υποστηρίξουν/ πλαισιώσουν, προκειμένου να υπάρχει μια κοινή "γραμμή αφήγησης".

Αφήγηση είναι μια πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά, ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών (επινοημένων) γεγονότων.

Επομένως κάθε αφήγηση, ως πράξη επικοινωνίας. προϋποθέτει τουλάχιστον, δύο πρόσωπα: ένα πομπό -τον αφηγητή- και κάποιον στον οποίο απευθύνεται ο αφηγητής -τον αποδέκτη- της αφήγησης. Σε κάθε αφήγηση διακρίνουμε το αφηγηματικό περιεχόμενο (γεγονότα - πράξεις προσώπων που συνιστούν μια ιστορία) και την αφηγηματική πράξη (τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζονται τα γεγονότα από τον αφηγητή).

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Το αποτέλεσμα θα είναι προϊόν συλλογικής εργασίας, ενώ κάθε σπουδαστής θα έχει τη δυνατότητα να ασχοληθεί με συγκεκριμένη πτυχή του σχεδιασμού, ανάλογα με την εμπειρία του σε σχετικά ζητηματα, τα ενδιαφέροντα κ τις δεξιότητες του.

Το μάθημα επιλογής είναι ανοιχτό σε σπουδαστές 3ου, 4ου κ 5ου έτους, που έχουν συμμετάσχει σε προηγούμενα εργαστήρια της Ομάδας [Κ]-ατασκευων η στο μάθημα Ειδικής Σύνθεσης 'Αρχιτεκτονικές Κατασκευές'...αλλά κ σε όσους δεν έχουν σχετική εμπειρία.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Lang Viacava, Ricardo (2008). Diseno, Acto y Celebracion

ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ

αρχιτεκτονικος σχεδιασμος; επιμελεια εκθεσεων; design-build; participatory design; design activism; Ομαδα [Κ]-ατασκευων

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

Ομαδα [Κ]-ατασκευων | http://www.arch.uth.gr/sites/omadaK/