Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΙΓ
ΑΣ0315, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ,
Υποχρεωτικό με επιλογή στο 5ο εξαμ., ECTS: 4

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Η συγκρότηση υποκειμενικών εργαλείων ανάγνωσης/αντίληψης του τοπίου από τον κάθε φοιτητή. Η έκφραση/διατύπωση διακριτών οπτικών απέναντι στο τοπίο τις οποίες συγκροτεί η κάθε φοιτητική ομάδα εργασίας, με τρόπο τελικά σαφή και αναγνώσιμο. Εν τέλει η όξυνση της παρατηρητικότητας απέναντι στο σύνθετο δυναμικό σύστημα που είναι το τοπίο, η εξέλιξη της κριτικής θεώρησης της σχέσης φυσικών και ανθρωπογενών δυναμικών.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Αντικείμενο Η ειδική σύνθεση Ιγ ή «Προσεγγίσεις Τοπίων», εστιάζεται στην δυναμική των υποκειμενικών αναγνώσεων του τοπίου από τους φοιτητές αρχιτεκτονικής. Οι διαδικασίες/διεργασίες προσέγγισης του τοπίου αντιμετωπίζονται ως η γενεσιουργός αρχή των προβληματικών του σχεδιασμού, αποτελώντας την κινητήριο δύναμη του μαθήματος αυτού. Προβληματικές Η υποκειμενικότητα της κάθε προσέγγισης ενός τοπίου είναι η βάση της υποκειμενικότητας των δυνάμει αποδόσεών του και κατ’ επέκταση και των χαρτογραφήσεών του. Η θέση αυτή είναι που ανοίγει τον δρόμο για την αντιμετώπιση της διαδικασίας χαρτογράφησης ενός τοπίου από ομάδες φοιτητών ως συνθετική διαδικασία. Η χαρτογράφηση ως διαδικασία εμπεριέχει την πορεία κατανόησης του τοπίου ως σύνθετο δυναμικό σύστημα μεταβαλλόμενο με τον χρόνο τόσο βάσει των ‘φυσικών’ όσο και βάσει των ανθρωπογενών δυναμικών που εκτυλίσσονται σε αυτό. Η έννοια του χάρτη, ως νοητικό σχήμα προς προσέγγιση από τους φοιτητές, επεκτείνεται από την γεωγραφική, τοπογραφική, ιστορική,… σημασία προς κατευθύνσεις που τείνουν να συναντήσουν την βιωματική εμπειρία. Για τον λόγο αυτό η μετάβαση και περιήγηση του κάθε ένα από τους φοιτητές μέσα στο τοπίο που θα εξετάζεται είναι απαραίτητο να συμβεί περισσότερες φορές, και κατά βάση με την συμμετοχή τους στις ομαδικές, οργανωμένες στα πλαίσια του μαθήματος, επισκέψεις στην περιοχή. Οι φοιτητές καλούνται να τοποθετήσουν τον εαυτό τους και την πρότασή τους ανάγνωσης του τοπίου ”in situ”: περισσότερο από παρατηρητές, ως συμμέτοχοι στην ανά-κατανόηση και την επανα-ανάγνωσή του τοπίου.