Arch.Uth Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Arch.Uth UTH.gr English
  Βιδάλη Μαρία / Εξωτερική διδάσκουσα

Βιογραφικό

H Μαρία Βιδάλη σπούδασε αρχιτεκτονική στην Αγγλία: στο Πανεπιστήμιο του Portsmouth (BA), στο Πανεπιστήμιο του Kingston (Diploma). Κατέχει τον τίτλο του Master of Philosophy από το Πανεπιστήμιο του Cambridge στην Ιστορία και Φιλοσοφία της Αρχιτεκτονικής και PhD στο "Liminality, metaphor and place on the island of Tinos: the village of Kampos", από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.  Από το 2006 ζει μόνιμα στην Αθήνα και από το 2007 διατηρεί το αρχιτεκτονικό γραφείο Maria Vidali Architect. 

Η ερευνητική της εργασία: "Γη και Χωριό, Τα εξωκκλήσια της Τήνου", εκδόθηκε τον Δεκέμβριο του 2009 από τις εκδόσεις Futura και τη Δημοτική Επιχείρηση Ανάπτυξης του Δήμου Εξωμβούργου Τήνου. To 2011 παρακολούθησε πρόγραμμα για το σχεδιασμό επίπλου στο St. Martin's College στο Λονδίνο. To 2015 ήταν προσκεκλημένη ως εκπαιδευόμενη ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο του Mcgill στον Καναδά. To 2016 συνεργάστηκε ως διδάσκον με το Drury Centre in Greece (ένα πρόγραμμα του Αμερικανικού Πανεπιστημίου Drury και της σχολής αρχιτεκτονικής Hammons). Από τον Μάιο του 2017 διδάσκει το μάθημα της σύγχρονης πολεοδομίας στο Διεθνές Κέντρο Μεσογειακών Σπουδών στην Αθήνα και το εαρινό εξάμηνο του 2019 δίδαξε σύνθεση και θεωρία στην αρχιτεκτονική σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

Μπορούν οι νέοι αρχιτέκτονες, οι σπουδαστές να συλλάβουν και να δημιουργήσουν  χώρους που να επικοινωνούν με την πολυπλοκότητα και την καινοτομία μέσα στην καθημερινή ζωή; Πώς θα μπορούσε να διδαχθεί και να γίνει αντιληπτή η αρχιτεκτονική πριν από την κατασκευή; Οι ερωτήσεις αυτές είναι μέρος του ερευνητικού μου έργου τα τελευταία δυο χρόνια κατά τη διάρκεια του οποίου στόχος μου είναι να διερευνήσω πώς η αρχιτεκτονική εκπαίδευση θα μπορούσε να ανταποκριθεί στην ανάπτυξη μιας κατανόησης για το τι είναι η ζωή μέσα στην χωρική και κοινωνική πολυπλοκότητα της αρχιτεκτονικής.

Εργαλεία όπως το αφήγημα, η μεταφορά και η μυθοπλασία μπορούν να υπηρετήσουν την αρχιτεκτονική εκπαίδευση τόσο μέσα από ένα θεωρητικό πλαίσιο, όσο επίσης μέσα από τη συνεισφορά τους στην ουσιαστική κατανόηση, τη διεργασία της αντίληψης, της φαντασίας και της σκέψης στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό.

Μαθήματα στο τρέχον ακαδ. έτος

Αρχιτεκτονική Σύνθεση ΙV-VI Ζ: Διερεύνηση της σχέσης παλαιού κελύφους και νέων χρήσεων σε κτίρια ή οικισμούς. Ζητήματα ένταξης και αρχιτεκτονικής σε περιβάλλοντα με ιδιαίτερο πολιτιστικό ή τοπιακό βάρος.
Ειδικά θέματα θεωρίας και κριτικής της Αρχιτεκτονικής και της Τέχνης: Η ιστορικότητα ως παρελθόν και ως κληρονομιά. Αναζητήσεις, αποπομπές και αναπομπές της έννοιας στις αρχιτεκτονικές και πολεοδομικές αναζητήσεις του 20ου και 21ου αιώνα.

e-mail

vidalimaria@gmail.com