Η παρούσα έρευνα αφορά την καταγραφή της μεθόδου της δημιουργικής διαδικασίαςκαι της χρησιμότητας της για την κοινότητα καθώς και για τον ίδιο το δημιουργό. Αρχικά δίνονται τρία παραδείγματα μεθόδων καταγραφής της δημιουργικής διαδικασίας. Edgar Allan Poe (η φιλοσοφία της σύνθεσης), Igor Stravinsky (μουσική ποιητική), Allan Kaprow (how to make a happening). Το αντικείμενο της ανάλυσης στα παραδείγματα αυτά ανήκει σε κάθε μία από τις περιπτώσεις σε διαφορετικό γνωστικό πεδίο. Κρίνεται ότι με αυτό τον τρόπο μπορούμε να εντοπίσουμε τους κοινούς τόπους τωνπεδίων δημιουργικότητας και να καταλήξουμε με πιο έγκυρο τρόπο σε στοιχεία που αφορούν τη δημιουργική διαδικασία γενικότερα. Στη συνέχεια προτείνεται μια προσωπική περίπτωση καταγραφής της μεθόδου σε μια εικονογραφική σπουδή. Η καταγραφή αυτή ταξινομείται με τον εξής τρόπο: το έργο συγκεντρώνει γύρω του τρία επίπεδα ανάλυσης (συνταγή-manual, σημειώσεις, επεκτάσεις).
1.Η συνταγή παρουσιάζει τη σύνθεση αναφορικά με τα υλικά κατασκευής και έναν εικονογραφικό τρόπο αποκάλυψης της διαδικασίας παραγωγής της. Η συνταγή είναι ένα γεγονός που συμβαίνει εκ των υστέρων (αφού τελειώσει η παραγωγή του έργου).
2.Το δεύτερο επίπεδο καταγραφής συγκεντρώνει τις σημειώσεις που περιέχουν αναλυτικά σχόλια, ιδέες ή ενδεχομένως λάθη πάνω στη συνθετική διαδικασία. Αυτό το δεύτερο επίπεδο καταγραφής γίνεται ημερολογιακά (ταυτόχρονα με την κατασκευή του έργου).
3. Οι επεκτάσεις αφορούν επινοήσεις, εξελικτικές προτάσεις και νέες κατασκευές που σχετίζονται με το αντικείμενο της καταγραφής. Μέσα από αυτή τη μελέτη υποστηρίζεται η περίπτωση του ανοιχτού γνωστικού συστήματος συγκριτικά με το κλειστό γνωστικό σύστημα, μέσα απ’ την αναζήτηση του μηχανισμού κατασκευής του έργου και της ανοιχτής διάδοσης του.