Το feng shui είναι η Κινέζικη γεωμαντική πρακτική που τις τελευταίες δεκαετίες γνωρίζει μεγάλη άνθιση σε όλο τον κόσμο και έχει γίνει γνωστό για το ρόλο του στην αρχιτεκτονική και στη διακόσμηση.
Η παρούσα έρευνα ασχολείται με το φαινόμενο της αυξανόμενης δημοτικότητας αυτής της αρχαίας Κινέζικης πρακτικής στις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες. Χωρίζεται σε τρεις διακριτές ενότητες. Το πρώτο μέρος διερευνά τα θεωρητικά και φιλοσοφικά υπόβαθρα του feng shui. Γίνεται μια περιληπτική ιστορική αναδρομή στις απαρχές της εμφάνισής του, καθώς και στα γραπτά κείμενα που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωσή του. Επίσης, επιχειρείται η κατανόηση των αρχών και των κανόνων του, ενώ περιγράφονται επιγραμματικά οι μέθοδοι, τα διαγράμματα και τα όργανα που χρησιμοποιούνται σε μια τυπική μελέτη εφαρμογής του feng shui. Στο δεύτερο μέρος εντοπίζεται το ενδιαφέρον που άρχισαν να έχουν οι Ευρωπαίοι για την Ασιατική τέχνη και φιλοσοφία. Έννοιες όπως orientalisme, chinoiserie και japonisme είναι μερικές από τους ανατολισμούς που εμφανίστηκαν κατά καιρούς στην Ευρωπαϊκή μόδα. Στη συνέχεια επισημαίνονται τα ίχνη και τα σημάδια Ανατολικών επιρροών στην επώνυμη Δυτική αρχιτεκτονική του 20ου αιώνα καθώς και οι τρόποι που συντέλεσαν σε αυτήν την ανταλλαγή ιδεών. Η μελέτη του παρελθόντος θα οδηγήσει στη μελέτη του παρόντος. Συνεπώς, στο τελευταίο μέρος αναζητούνται σύγχρονα παραδείγματα εφαρμογής του feng shui από διάφορα πεδία, είτε από τους σύγχρονους επαγγελματίες γεωμάντεις, είτε από τους αρχιτέκτονες που δηλώνουν πως εμπεριέχουν αυτήν την πρακτική στη σχεδιαστική τους λογική.
Οι πολιτιστικές ανταλλαγές που είθισται μεταξύ των λαών έχουν επιταχυνθεί στη σύγχρονή μας εποχή με το άνοιγμα των αγορών και με το φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης. Στα πλαίσια της pop κουλτούρας των ημερών μας, εξετάζεται κατά πόσο η εφαρμογή του feng shui ακολουθεί τις αρχικές του θεωρήσεις και τί ρόλο παίζουν τα δεδομένα της καταναλωτικής μας κοινωνίας, των media και των εντύπων στη δημιουργία ή όχι μιας νεο-feng shui πρακτικής. Η εξέλιξη του στις δυτικές κοινωνίες το έχει αναδείξει ως ένα καινούργιο είδος pop πνευματισμού που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένα πολιτιστικό υβρίδιο, καθώς διατηρεί αρκετά στοιχεία από την αρχική του προέλευση, αλλά υιοθετεί παράλληλα και δυτικόστροφα πρότυπα.