Η εξέλιξη και η ανάπτυξη του ζωντανού οργανισμού που ονομάζουμε πόλη, αναπόφευκτα επηρεάζεται και επηρεάζει τη ζωή των κατοίκων της. Οι λειτουργίες της, οι δραστηριότητες που στεγάζει, η μορφή του περιβάλλοντος, οι ιδέες που προωθούνται και οι σχέσεις που γεννούνται διαμορφώνονται προσαρμοζόμενες στις ανάγκες και τις προτεραιότητες των πολιτών. Μέσα από αυτή τη διαδικασία δεν ευνοούνται απαραίτητα όλοι οι πολίτες που αυτή φιλοξενεί.
Τα παιδιά, αν και πολλές φορές είναι μια περιθωριοποιημένη ομάδα πολιτών, ως ενεργά μέλη αυτής της κοινότητας συμμετέχουν στη διαδικασία εξέλιξης του περιβάλλοντος τους. Μέσα από δραστηριότητες, όπως το παιχνίδι, διεκδικούν από το χώρο το κομμάτι που τους αναλογεί.
Ξεκινώντας από μια προσέγγιση της σημασίας του παιχνιδιού, της σύνδεσης του με τον αστικό χώρο και της θέσης του παιδιού στην πόλη αναδεικνύονται συσχετίσεις που αφορούν την ανάπτυξη των παιδιών αλλά και την εξέλιξη της πόλης. Ο προβληματισμός επικεντρώνεται στο ρόλο και τη σημασία του παιχνιδιού των παιδιών μέσα στην πόλη αλλά και της ύπαρξης και καταλληλότητας των χώρων που είναι σχεδιασμένοι ειδικά για το σκοπό αυτό.
Η έρευνα στηρίζεται τόσο σε βιβλιογραφία όσο και σε έρευνα πεδίου και εμπειρική παρατήρηση.