Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να παρουσιάσει την ιστορική εξέλιξη του ρόλου της διαφήμισης, σε σχέση με την παράλληλη ανάπτυξη των τεχνολογικών μέσων, τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί σε αυτό τον τομέα.
Η διαφήμιση, διαμέσου των αιώνων ξεπέρασε κατά πολύ τον αρχικό στόχο /αποστολή της, oοποίος είναι η πώληση αγαθών και συνέβαλε σημαντικά στη δημιουργία της καταναλωτικής κουλτούρας, που αποτελεί ένα βασικό χαρακτιριστικό των δυτικών κοινωνιών.
Η χρήση των εικόνων, που αποκαλύπτει τις ιδιότητες των προϊόντων, καθώς και η έκθεσή τους στο κοινό, έχει σταδιακά συμπληρωθεί και αναβαθμιστεί από μία σειρά τεχνολογικών επιτευγμάτων, τα οποία έχουν αυξήσει δραστικά τις ευκαιρίες προβολής και προώθησηsτων προιόντων, καθώς και την επιρροή του αντικτύπου της διαφήμισης στην κοινωνία.
Έτσι, η μελέτη περιγράφει τη χρήση των νέων μέσων, δηλαδή τη φωτογραφία, η οποία έχει τη δυνατότητα να μεγιστοποιεί και να ελαχιστοποιεί το μέγεθος του προϊόντος, παρέχοντας ταυτόχρονα επιστημονικές αποδείξεις των ιδιοτήτων του, τον κινηματογράφο, oοποίος συνέβαλε στην ανάπτυξη του «μύθου του προϊόντος’, συνδυάζοντας εικόνα, ήχο και σενάριο και την τηλεόραση, η οποία κατόρθωσε να φέρει τα προϊόντα στα σπίτια μας.
Τέλος, η μελέτη επιχειρεί να εξηγήσει πώς η διαφήμιση, δημιουργώντας το δικό της χώρο και χρόνο και μέσα από την επανάληψη πετυχαίνει να μεταδίδει μηνύματα, όσον αφορά τη χρησιμότητα και την κοινωνική αξία των προϊόντων, επιβάλλοντας ένα ‘συγκεκριμένο τρόπο ζωής (lifestyle), oοποίος δεν αντανακλά απαραίτητα τις καθημερινές ανάγκες και πραγματικότητες των ανθρώπων.