Το θέμα της έρευνας αυτής είναι η αρχιτεκτονική φωτογραφία και η εξέλιξή της. Η ιστορική αναδρομή παρουσιάζει την παράλληλη πορεία αρχιτεκτονικής και φωτογραφίας και την αλληλεπίδραση που υπήρχε μεταξύ τους, και αναλύεται μέσα από το έργο των φωτογράφων. Η αναζήτηση αυτή εστίασε στη μεθοδολογία τους και στον τρόπο που ο καθένας τους αντιμετώπιζε το κάθε κτίριο, όχι μόνο την αρχιτεκτονική του, αλλά και την ίδια την ύπαρξη του σαν αντικείμενο προς φωτογράφιση. Αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο αποτυπώνεται στη φωτογραφία ένα κτίριο ανάλογα με το φωτογράφο, την τεχνική και την εμπειρία του. Πιο συγκεκριμένα, η ερευνητική εργασία αναφέρεται σε τρεις φωτογράφους που έχουν ασχοληθεί με την αρχιτεκτονική φωτογραφία, αλλά παρουσιάζουν διαφορετική εξειδίκευση στον τομέα αυτό. Ο JuliusShulmanασχολήθηκε αποκλειστικά με αυτό το είδος φωτογραφίας παράγοντας εικόνες υψηλής ποιότητας που προσδίδουν ιδιαίτερη ταυτότητα στο κάθε κτίριο και τονίζουν τόσο την αρχιτεκτονική του, όσο και την ποιότητα ζωής του χρήστη μέσα σε αυτό, κάνοντάς το πιο οικείο και κατανοητό για το θεατή. Ο GabrieleBasilicoαπό την άλλη, έστρεψε το ενδιαφέρον του περισσότερο στο αστικό τοπίο και όχι τόσο σε μεμονωμένα κτίρια, γεγονός που οδήγησε στην παραγωγή φωτογραφιών που απεικονίζουν σύνολα κτιρίων, δηλαδή την αρχιτεκτονική σε μεγαλύτερη κλίμακα και πιο συλλογική εικόνα της. Τέλος, ο ThomasRuff, χαρακτηρίζεται ως καλλιτέχνης φωτογράφος και ασχολείται κυρίως με πορτρέτα. Ο Ruff χρησιμοποιεί την ίδια προσέγγιση στην αντιμετώπιση κτιρίων, αφήνοντας ένα διακριτό προσωπικό στίγμα στην αρχιτεκτονική φωτογραφία.