Η εξέλιξη της οικονομίας και η γενικότερη εμπορευματοποίηση των πραγμάτων δημιούργησαν μια ανάγκη για μεγαλύτερες εκτάσεις με διαφορετικά δεδομένα που επέφεραν την ανάγκη δημιουργίας κέντρων – απόκεντρων, αποκόβοντας τις κοινωνικές, πολιτιστικές αλλά και όλα τα κοινωνικά δρώμενα από τις οικονομικές λειτουργίες συνδυάζοντας τα με την ψυχαγωγία. Με το πέρασμα του χρόνου ήρθαμε αντιμέτωποι με όλο και περισσότερους νέους τύπους εμπορικών χώρων. Νέοι αστικοί τύποι εμπορικών εγκαταστάσεων κυριαρχούν που έχουν σχεδιαστεί είτε σαν μέρος του ευρύτερου κέντρου της πόλης είτε πλήρως απομονωμένοι. Η έννοια του δημόσιου χώρου αρχίζει να φθείρεται από την δημιουργία νέων χωρικών μορφών, που καλούνται να στεγάσουν τις νέες ανάγκες που δημιούργησαν τα ιδιωτικά συμφέροντα. Με πρωτοπόρο το ¨TheMallAthens¨ στην Αθήνα, μια επανάληψη από απομιμήσεις διαμορφώνουν το νέο αστικό περιβάλλον την Αττικής. Τα νέα εμπορικά καταστήματα δεν συναγωνίζονται απλά τον αστικό, δημόσιο χώρο, αλλά τον υποκαθιστούν πλήρως, χωροταξικά αλλά και λειτουργικά εκμεταλλευόμενοι τις υποδομές για την διοργάνωση των Ολυμπιακών αγώνων του 2004 στην Αθήνα.