Το γεγονός της προόδου που έχει σημειωθεί σήμερα στον τομέα της τεχνολογίας και ειδικότερα στην εμφάνιση των νέων υπολογιστών, της τεχνητής νοημοσύνης και της γενετικής τροποποίησης έχει σαν αποτέλεσμα την ικανότητα δημιουργίας όντων που αποκτούν ιδιότητες ίδιες με τον άνθρωπο. Ο άνθρωπος επίσης είναι ικανός να ‘αναβαθμίσει’ τον εαυτό του με νέες τεχνολογικές επιτεύξεις σε σημείο που οι αισθήσεις του αποκτούν διαφορετικό νόημα και ερμηνείες. Η Δαρβινική φυσική εξέλιξη μπαίνει πλέον σε μια νέα φάση τεχνητής εξέλιξης. Αποτέλεσμα της εξέλιξης αυτής είναι ο Μετα-άνθρωπος.
Ο Μετα-άνθρωπος αντιλαμβάνεται τον κόσμο μέσω του περιβάλλον του και θέτει αυστηρά ερωτήματα στον Ουμανισμό της Αναγέννησης. Αναγνωρίζει την μη τελειότητά του και αλλάζει συνεχώς ταυτότητες και προοπτικές καθώς είναι άμεσα δεσμευμένος με την Βιοτεχνολογία, την Εξελικτική Βιολογία και άλλες νέες επιστήμες. Ένας από τους κύριους στόχους του είναι να θολώσει την διάκριση μεταξύ των μηχανών και των ανθρώπων.
Η ιστορία της δημιουργίας τεχνητών ανθρώπων ή όντων είναι πολύ παλιά. Υπάρχουν αρκετοί μύθοι τόσο από την Ελλάδα όσο και από τον υπόλοιπο κόσμο οι οποίοι μας προδιαθέτουν για την ανάγκη του ανθρώπου να επέμβει μέσω της τεχνολογίας. Την δεκαετία του 1950 κάνει την εμφάνισή του ο πρώτος πραγματικός ‘κυβερνητικός’ οργανισμός και από τότε η εμφάνιση των Cyborgγίνεται γνωστή σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής και καθημερινής ζωής.
Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά των Cyborgσε σχέση με τους μηχανικούς προγόνους του είναι η διακίνηση πληροφορίας σε αυτά. Η ‘Θεωρεία της πληροφορίας’ του Ν.Weinerκαθιστά τους μηχανικούς οργανισμούς ισότιμους με τους βιολογικούς καθώς μπορούν να παρουσιάσουν παρόμοιες αντιδράσεις και λειτουργίες. Το ανθρώπινο νευρικό σύστημα σύμφωνα με τον Μ.Mcluhanαποτελεί πλέον προεκτάσεις των νέων τεχνολογικών μέσων. Επίσης, η έννοια του Cyborgαχρηστεύει τις μεγάλες δυαδικές αντιθέσεις της φύσης και του πολιτισμού και δίνει την δυνατότητα της ελεύθερης ανακατασκευής της ταυτότητάς , σεξουαλικότητας και του γένους μας. Το σώμα αντιμετωπίζεται πλέον ως ένα κέλυφος και η σύνδεσή του με μηχανισμούς και υπολογιστές θεωρείται μία από τις βασικότερες απόψεις της μετα-ανθρώπινης εποχής.
Τα τεχνητά όντα και οι κυβερνητικοί οργανισμοί αντιμετωπίζονται τις τελευταίες δεκαετίες με συμπάθεια καθώς έχουμε εκτεθεί όλο και περισσότερο σε ανοίκεια και απόκοσμα θέματα μέσα από τις νέες τεχνολογίες και ειδικότερα μέσα από τον κινηματογράφο. Ο D.Cronenbergείναι ένας από τους σκηνοθέτες όπου στις ταινίες του το ανθρώπινο σώμα μετασχηματίζεται κάτω από την επιρροή της τεχνολογίας δημιουργώντας έτσι μια ‘νέα σάρκα’.
Όσο αφορά την τέχνη το ανθρώπινο σώμα είναι ένα στοιχείο που προσπαθεί να επανεξετάσει την ταυτότητά του καθώς η επιρροή της μηχανής και της τεχνολογίας πάνω σε αυτό είναι εμφανής. Γίνονται πολλές αναζητήσεις σχετικά με τα ζητήματα ταυτότητας όσο αφορά τους όρους Post-humanκαι Cyborg. Καλλιτέχνες αναγνωρίζουν πλέον την ελευθερία ανακατασκευής του σώματος και πολλοί από αυτούς το αντιμετωπίζουν ως αντικείμενο για σχεδιασμό.
Στον τομέα της αρχιτεκτονικής η μηχανή και η τεχνολογία αποτέλεσαν επίσης κύριες έννοιές της. Το ανθρώπινο σώμα δεν αντιμετωπίζεται ως κάτι το ξεχωριστό από την κατασκευή αλλά ενσωματώνεται με αυτήν με την βοήθεια των νέων τεχνολογιών. Το σώμα αποτελεί πλέον τον δέκτη όλων αυτών των τεχνητών προεκτάσεων και πληροφοριών.
Με τις νέες διασυνδέσεις ο άνθρωπος μπορεί να συνειδητοποιήσει ότι αποτελεί απλά μέρος αυτού του κόσμου και όχι την κορυφή της πυραμίδας. Η συνειδητοποίηση της τεχνολογίας ως μέρος του εαυτού μας και η αυτογνωσία μας ως Μετα-ανθρώπους αποτελεί ένα καινούριο είδος γέννησης.