Συχνά οι άνθρωποι αναζητούν λειτουργίες και καταστάσεις ελεύθερες, έξω από τη σφαίρα της πραγματικής ζωής και μέσα σε ζώνες προσωρινής δραστηριότητας. Αυτό συμβαίνει στη διαδικασία του παιχνιδιού, όπου οι παίκτες δρουν εκούσια, ατομικά ή ομαδικά, με τάξη, προσδιορισμένη ποιότητα και επίγνωση της σοβαρότητας των κανόνων του παιχνιδιού.
Τα ψηφιακά παιχνίδια, στις μέρες μας, είναι ευρέως διαδεδομένα και διατηρούν όλες τις ιδιότητες του ζωντανού παιχνιδιού, έχοντας βέβαια μεγαλύτερο θεματικό φάσμα λόγω της δύναμης της απεικόνισης κάθε ανθρώπινης ή μη, ενέργειας και δραστηριότητας.
Κατά καιρούς εμφανίζονται παιχνίδια, προσομοιώσεις πραγματικών ανθρώπινων δράσεων. Τα παιχνίδια αυτά αναπαριστούν καταστάσεις χρησιμοποιώντας την περιέργεια, τη φαντασία και την πρόκληση του παίκτη. Προσφέρουν την παρατήρηση του αποτελέσματος μιας αλλαγής, επιτρέπουν την θέαση φαινομένων από νέες διαφορετικές οπτικές, και μέσω της παρουσίασης ενός συστήματος σε τρεις διαστάσεις, αποτελούν μέσο μάθησης των συστατικών και των κανόνων του συστήματος αυτού. Η γνώση που προσφέρουν οι προσομοιώσεις υπάρχει διάχυτη σε ολόκληρη την εμπειρία παιχνιδιού, και ουσιαστικά αναπαριστούν την ιδέα της πραγματικότητας που έχουν οι σχεδιαστές του.
Η αναζήτηση των σχεδιαστών πριν την κατασκευή μιας προσομοίωσης, θα καταλήξει σε συγκεκριμένα χωρικά μοντέλα και αξίες τα οποία θα καθορίσουν την μορφή και το βαθμό κοινωνικής επίδρασης και μάθησης του αναπαριστώμενου συστήματος.
Η έρευνα αυτή θα επικεντρωθεί στα ψηφιακά παιχνίδια που αναπαριστούν την πραγματική ζωή. Οι σχεδιαστές των παιχνιδιών αυτών παράγουν κατευθύνσεις για την ανάπτυξη αλληλεπιδρώντων χαρακτήρων οι οποίοι κατοικούν κοινωνικά οργανωμένους μικρόκοσμους. Στην κατηγορία των παιχνιδιών αυτών ανήκει το παιχνίδι TheSimsκαι το TheSims2.
Αρχικά ορίζεται το παιχνίδι, η σημασία και οι παράμετροι του. Προσδιορίζεται το ψηφιακό παιχνίδι και ο ρόλος του ως μηχανισμός κοινωνικής γνώσης και στη συνέχεια χρησιμοποιώντας την περίπτωση των TheSims2, περιγράφονται και αναλύονται τα χωρικά μοντέλα και οι αξίες που μεταφέρουν οι σχεδιαστές του, στους χρήστες, οι οποίες διαμορφώνουν μία πραγματικότητα, αυτή της ψηφιακής αναπαράστασης.