Ο Βρετανός συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας J. G. Ballard (1930-2009), μέσα από τα δυστοπικά του μυθιστορήματα πραγματεύεται τη σύνθετη σχέση μεταξύ του ανθρώπου και του κόσμου γύρω του, του σύγχρονου τεχνολογικού τοπίου και την επίδρασή του στο ανθρώπινο σώμα και ψυχισμό. Επηρεασμένος από το σουρεαλισμό, τη φροϊδική ψυχανάλυση και τη γοτθική λογοτεχνία, τα έργα του Ballard εξερευνούν τη λεπτή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο μυαλό και το σώμα. “Οι μεγαλύτερες εξελίξεις στο εγγύς μέλλον θα γίνουν, όχι στη Σελήνη ή τον Άρη, αλλά στη Γη. Το εσώτερο διάστημα, και όχι το απώτερο, είναι αυτό που πρέπει να εξερευνηθεί. Ο μόνος πραγματικά άγνωστος πλανήτης είναι η Γη», διακηρύσσει.
Το Crash είναι ένα από τα πιο γνωστά και αμφιλεγόμενα βιβλία του, δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1973 και κατά πως φαίνεται πρόκειται για μια κυριολεκτική μεταφορά της επιθυμίας του Andy Warhol “να γίνει μηχανή” και της διακήρυξης του Ballard πως η επιστημονική φαντασία είναι “το όνειρο του σώματος να γίνει μηχανή”. Το αυτοκίνητο λειτουργεί ως μια ακραία μεταφορά του καπιταλιστικού και (υπερ)τεχνολογικού κόσμου, το απόλυτο σύμβολο των φετιχοποιημένων καταναλωτικών επιθυμιών, με ύστατη επιθυμία αυτή της αυτο-εξόντωσης
Οι πρωταγωνιστές του, βρίσκουν την ηδονή μέσα στο αυτοκίνητο και τη φρίκη του αυτοκινητικού δυστυχήματος και κυριολεκτικά οδηγούν προς το θάνατο σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να ξεφύγουν από τα παραλυτικά παράγωγα του πολιτισμού μας και να ανακτήσουν τις χαμένες τους ορμές και πόθους. Ορμές, που τουλάχιστον τους χαρακτήρες του Ballard, αξίζει κανείς να πεθάνει.