Θέμα αυτού του ερευνητικού είναι η καταγραφή και η ανάλυση της δομής και της λειτουργίας των ξενοδοχειακών καταλυμάτων της ακροθαλασσιάς στην Ελλάδα, με επισήμανση στην διαδικασία κατάταξής τους στο σύστημα των αστέρων, το μέγεθος των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων που συναντώνται στην ελληνική πραγματικότητα, καθώς και τα διαδικτυακά συστήματα κρατήσεων, που αποτελούν πλέον βασικό τρόπο επαφής μεταξύ πελάτη και καταλύματος. Για να γίνει, όμως, αυτό είναι σημαντικό να πραγματοποιηθεί αρχικά μια κατανόηση της έννοιας του τουρισμού και του τουρίστα, καθώς και της ιστορικής εξέλιξης της «εξημέρωσης» της ακροθαλασσιάς, διαδικασία στην οποία συνέβαλε τόσο ο τουρίστας, όσο και ο ντόπιος πληθυσμός. Βασικός στόχος είναι να εντοπιστούν τα σημεία εκείνα που θεωρούνται παγιωμένα στον τομέα του τουρισμού, και συμβάλλουν στην απαράλλακτη στάση που τον χαρακτηρίζει τις τελευταίες δεκαετίες. Προκειμένου να γίνει μια βελτίωση και να σημειωθεί μια εξέλιξη στο φαινόμενο αυτό, είναι απαραίτητο να τεθούν υπό αμφισβήτηση στοιχεία που βρίσκονται βαθιά μέσα στην δομή του. Το ξενοδοχείο, το τοπίο, η αυθεντικότητα, η βιωσιμότητα και η πολυτέλεια θα απασχολήσουν, τελικά, τη συγκεκριμένη έρευνα, καθώς κρίνονται ως οι πλέον καθοριστικοί παράγοντες αξιολόγησης τόσο του παραθαλάσσιου ξενοδοχειακού καταλύματος, όσο και του φαινομένου του παραθαλάσσιου τουρισμού.