Το θέμα της παρούσης διπλωματικής εργασίας αφορά στη δημιουργία ενός Κέντρου Περιβάλλοντος στην περιοχή του Ασπροποτάμου Τρικάλων, κοντά στο ορεινόχωριό Χαλίκι.
Πρόκειται για ένα κέντρο μελέτης και φιλοξενίας που απευθύνεται σε ανθρώπους που επιζητούν την επαφή με τη φύση και ενδιαφέρονται να συμμετέχουνσε σχετικές ημερίδες, διαλέξεις και εξορμήσεις. Το κτίριο ως προς τη συνθετική του διάταξη διακρίνεται σε τέσσερα επίπεδα, το πρώτο με ένα μικρό χώρο υποδοχής για τηνκαλύτερη εξυπηρέτηση των επισκεπτών, ένα χώρο πολλαπλών χρήσεων και το εστιατόριο-καφέ. Το δεύτερο επίπεδο φιλοξενεί τον χώρο του αμφιθεάτρου και οδηγεί στο τρίτο επίπεδο, σε αίθουσα προβολής μέσω κλιμακοστασίου. Στο τέταρτο επίπεδο βρίσκονται τα 6 δωμάτια φιλοξενίας των επισκεπτών με ανεξάρτητους χώρους υγιεινήςκαι κουζίνα. Η μετακίνηση στους χώρους του κτιρίου γίνεται μέσω κλιμακοστασίων και ασανσέρ που διατρέχουν και τα τέσσερα επίπεδα, ενώ στους χώρους υγιεινής έχειπροηγηθεί μελέτη για Α.Μ.Ε.Α.. Χαρακτηριστικό του κτιρίου αποτελεί η δυνατότητα <<διαφυγής>> από και προς αυτό, δημιουργώντας τόσο στο εσωτερικό όσο και
στο εξωτερικό διαδρομές που συνδέουν τους διαφορετικούς χώρους. Ταυτόχρονα μέσω των καδραρισμάτων που δημιουργούν τα ανοίγματα του κτιρίου επιτυγχάνεται ησυνέχης επαφή με το εξωτερικό περιβάλλον, στοιχείο που εντείνεται με την κατάληξη του κτιρίου σε μεγάλου μήκους άνοιγμα ενοποιώντας έτσι τα διαφορετικά επίπεδα του.
Όσον αφορά το σύνολο των δράσεων που φιλοξενεί το Κέντρο Περιβάλλοντος Ασπροποτάμου , ο επισκέπτης μπορεί να συμμετέχει σε ημερίδες και διαλέξειςμε θέμα το περιβάλλον και την προστασία αυτού ή και να εισαχθεί σε πιο συγκεκριμένα ζητήματα που αφορούν τη φύση, όπως τη μελέτη των τοπικών βοτάνων καιτον αντίκτυπό τους στον ανθρώπινο οργανισμό, θέματα σχετικά με τη διατροφή εμπλέκοντας και την τοπική κοινωνία, καθώς και την εξερεύνηση του φυσικού αυτούπλούτου που περιβάλλει το κτίριο ανάλογα με τη δυναμικότητα της κάθε ομάδας. Οι δράσεις αφορούν και τους εκπαιδευτικούς φορείς όπως τα σχολεία και πιο συγκεκριμέναόμαδες μαθητών που παρακολουθούν το μάθημα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και επιθυμούν να εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά.
Απώτερος σκοπός είναι να δημιουργήθεί ένα πυρήνας μέσα στο αχανές της φύσης, ενημερώνοντας και ευαισθητοποιώντας τον άνθρωπο.