Η διπλωματική μας εργασία έχει ως θέμα σχεδιαστικές και προγραμματικές προτάσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από την οπτική των σπουδών φύλου, έτσι όπως διαμορφώνονται με βάση μια διαθεματική φεμινιστική θεώρηση. Η έρευνα μας χωρίζεται και παρουσιάζεται σε τρία στάδια.
Το πρώτο περιλαμβάνει τη θεωρητική εμβάθυνση στα ζητήματα φύλου στα διαφορετικά πεδία της κοινωνικής ζωής και κατ’επέκταση στην εκπαίδευση. Ακόμη περιλαμβάνει την έρευνα και απόκτηση γνώσεων σχετικά με το υπάρχον σύστημα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και τις όποιες μεταρρυθμιστικές αλλαγές έχουν κατά καιρούς προταθεί. Με αυτόν τον τρόπο συγκροτείται ένα πλαίσιο προγραμματικών αλλαγών για τη συγκέντρωση - ένταξη προτεινόμενου υλικού αναφορικά με ζητήματα φύλου και διαφορετικότητας, στην ελληνική σχολική πραγματικότητα.
Το δεύτερο στάδιο περιλαμβάνει την έρευνα πεδίου στο 64ο Δημοτικό Σχολείο Μεταξουργείου αναφορικά με τις υπάρχουσες συνθήκες. Δηλαδή τόσο τον κοινωνικό παράγοντα παιδιών, οικογενειών, διδακτικού προσωπικού και τρόπου λειτουργίας του σχολείου όσο και την ισχύουσα κατάσταση του κτιρίου και τις ανάγκες - περιορισμούς που αυτή επιφέρει. Με βάση τα συμπεράσματά μας προτείνονται σχεδιαστικές λύσεις που κυμαίνονται μεταξύ αναδιάταξης χώρων, αναδιαμόρφωσης της σχολικής αυλής και ανανέωσης του σχολικού εξοπλισμού που θα συμπληρώνει τον ήδη υπάρχων. Βασικό εργαλείο της μεθόδου σχεδίασης μας αποτελεί η πολυχρηστικότητα όπως και η συμβατότητα των προτάσεων μας με τους ισχύοντες κανονισμούς των εγκυκλίων του Υπουργείου Παιδείας.
Τέλος, τρίτο στάδιο της δουλειάς μας αποτελεί η δημιουργία ενός στρατηγήματος, την εξαγωγή δηλαδή,γενικών συμπερασμάτων και σχεδιαστικών αρχών, ικανών να καθοδηγήσουν τη διαμόρφωση και κάθε άλλου δημόσιου δημοτικού σχολείου, βασισμένες σε αυτό το ειδικό παράδειγμα. Το αποτέλεσμα της έρευνάς μας οδηγεί στην επινόηση μιας μη κερδοσκοπικής συλλογικότητας με την ονομασία Anakaah, με σκοπό τη δημιουργία ενός συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος μέσω του χειρισμού χώρων και τρόπων μάθησης, γύρω από ζητήματα ταυτότητας, φύλου και διαφορετικότητας.