Με στόχο την άμυνά τους ενάντια στα στρατεύματα των Τούρκων κατακτητών κατά την διεξαγωγή του Κρητικού πολέμου (1645-1669) οι Ενετοί βασισμένοι στο αμυντικό σύστημα Fronte Bastionato (Οχύρωση με Προμαχώνες) κατασκεύασαν τα τείχη τους, που περιβάλαν και οριοθετούσαν την πόλη του Ηρακλείου, του Χάνδακα. Με τις αλλαγές που συντελέστηκαν στο Ηράκλειο αλλά και στην μορφή των τειχών, το τότε ενετικό φρούριο σήμερα διαπερνάει την πόλη και διαχωρίζεται από αυτήν πλέον μόνο καθ’ ύψος. Στα τείχη όπως και στη τάφρο τους έρχονται και προσαρμόζονται ποικίλες χρήσεις που όμως δεν εναρμονίζονται με αυτά. Δημιουργώ ένα κτήριο-σκαλωσιά που ωθεί τον επισκέπτη, τον κάτοικο ή τον περιπλανώμενο, ξεκινώντας από το χαμηλότερο επίπεδο της τάφρου να φτάσει στην κορυφή των τειχών και αντίστοιχα. Αυτό συμβαίνει μέσω ενός πλέγματος από σκάλες και πεζούλια διάβασης που στηρίζονται από ένα σιδερένιο πλέγμα το οποίο διαπερνάει το κτήριο. Όλο αυτό το σύστημα λειτουργεί σαν μία μεγάλη σκάλα, η οποία μηδενίζει την απόσταση ανάμεσα στο τείχος και την πόλη, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί την ταυτότητά του φρουρίου. Το κτήριο αυτό θα φιλοξενεί καλλιτεχνικές σκηνές θεάτρου, χορού και ποικίλων άλλων εκδηλώσεων που θα προσελκύει τους κατοίκους του Ηρακλείου και τους επισκέπτες. Διαθέτει ακόμα δύο εργαστήρια και ένα σύστημα κατοικιών για να διαμένουν οι καλλιτέχνες που θα δημιουργούν τα δρώμενα. Θα φιλοξενεί καλλιτέχνες κυρίως για τους καλοκαιρινούς μήνες, ενώ ενδείκνυται και για χειμερινή χρήση. Διαθέτει δώματα ειδικά διαμορφωμένα ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μικρότερες σκηνές ή εκθεσιακοί χώροι. Η κίνηση του κτηρίου πραγματοποιείται από έναν διάδρομο-φαράγγι που εφάπτεται των τειχών, ενώ το κοινό θα προσέρχεται στο θέατρο από τις ήδη υπάρχουσες πύλες των τειχών στην χαμηλή πλατεία Παντοκράτορα, κατασκευασμένες από τους Ενετούς.