Την τελευταία δεκαετία οι στρατηγικές μάρκετινγκ και branding έχουν καθιερωθεί ως απαραίτητα εργαλεία της αστικής πολιτικής για δεκάδες πόλεις, οι οποίες προσπαθούν να βελτιώσουν την φήμη τους και να αναδείξουν στοιχεία της ταυτότητάς τους. Η θεωρία του μάρκετινγκ τόπου σε όλες τις εκφάνσεις του (nation branding, city branding, μάρκετινγκ προορισμού, μάρκετινγκ αστικής περιοχής, κ.λπ.) έχει αρχίσει να βρίσκει εφαρμογή και στην Ελλάδα. Κεντρικό ρόλο στις στρατηγικές του city branding , κατέχει ο τομέας της αρχιτεκτονικής και του κατασκευαστικού κλάδου γενικότερα. Γι’αυτό το λόγο , πολλές πόλεις επιλέγουν να προβάλουν στοιχεία της σύγχρονης αρχιτεκτονικής παραγωγής και πρωτοπορίας με στόχο την ανάδειξη και βελτίωση της τουριστικής τους ταυτότητας. Μέχρι σήμερα οι στρατηγικές μάρκετινγκ δεν αποτελούν προτεραιότητα των ελληνικών πόλεων, ωστόσο τα επόμενα χρόνια, το αυξανόμενο ενδιαφέρον των δήμων και των τοπικών φορέων και η ανάγκη για επιστημονική τεκμηρίωση αναμένεται να δημιουργήσουν νέα δεδομένα.
Ερευνώντας τα αντίστοιχα δεδομένα για την πόλη της Θεσσαλονίκης , στοχεύουμε στην ανάδειξη του διεθνούς ρόλου και της εξωστρέφειας της πόλης, μέσα από μια ολοκληρωμένη στρατηγική αστικής αλλαγής και αναζωογόνησης των ευαίσθητων, απαξιωμένων αλλά και ιδιαίτερα ποικιλόμορφων περιοχών της. Συστατικό στοιχείο αυτής της εξωστρεφούς στρατηγικής θεωρείται η διαδικασία του marketing του τόπου, με στόχο την αύξηση της ελκυστικότητας και τη διαμόρφωση μιας ανταγωνιστικής ταυτότητας των περιοχών επέμβασης και της πόλης συνολικά. Με την συνδυαστική ενσωμάτωση της αρχιτεκτονικής αναγέννησης και του marketing του τόπου, επιδιώκεται ο προωθητικός χαρακτήρας του σχεδιασμού με την ταυτόχρονη “επιθετική” προβολή της επιδιωκόμενης ταυτότητας για την πόλη, έτσι ώστε να γίνει δυνατή, εν τέλει, η αύξηση της τουριστικής ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης.