Στόχος του παρόντος ερευνητικού είναι η αναγνώριση των ιδιαίτερων παραμέτρων και απαιτήσεων που διέπουν τον σχεδιασμό ενός χώρου μαζικής εστίασης στην Ελλάδα καθώς και των σύγχρονων τάσεων στον σχεδιασμό και την αισθητική τους. Ως εισαγωγή στη μελέτη, γίνεται μία αιτιολόγηση της σημασίας των χώρων μαζικής εστίασης ως αντικειμένου σχεδιασμού καθώς και μία αναφορά με ποσοτικά δεδομένα στην αυξανόμενη τάση εμφάνισης νέων επιχειρήσεων μαζικής εστίασης στη διάρκεια της ελληνικής οικονομικής κρίσης και τους λόγους εμφάνισης του φαινομένου. Στο πρώτο μέρος της ερευνητικής εργασίας πάνω στον σχεδιασμό τέτοιων χώρων γίνεται μια απαρίθμηση των τύπων τους καθώς και των όρων που πρέπει να πληρούν σύμφωνα με τις Υπηρεσίες Υγειονομικού Ελέγχου. Έπειτα, αναλύονται οι παράμετροι της διαδικασίας του σχεδιασμού τους ως αντικείμενα, κατά βάση, αρχιτεκτονικής εσωτερικών χώρων ενώ ακολουθεί μία ανάλυση τόσο από τη σκοπιά αρχιτεκτόνων και επαγγελματιών του χώρου καθώς και από την σκοπιά ενός συμβούλου εστιατορίων. Τέλος, παρουσιάζονται τα υπάρχοντα δεδομένα για τις επικρατούσες σχεδιαστικές και αισθητικές τάσεις. Στο δεύτερο μέρος του ερευνητικού γίνεται μελέτη περιπτώσεων σε 6 πρόσφατα σχεδιασμένους ή ανακαινισμένους χώρους μαζικής εστίασης στο Βόλο που διεξήχθησε μέσα από συνεντεύξεις με τους εκάστοτε σχεδιαστές τους. Σκοπός είναι να γίνει επαλήθευση των μέχρι τώρα στοιχείων πάνω σε απτές περιπτώσεις αλλά και η εξαγωγή περισσότερων πληροφοριών και συμπερασμάτων για τις ιδιαιτερότητες του αντικειμένου στην Ελλάδα παίρνοντας ως παράδειγμα την πόλη του Βόλου. Έτσι, γίνεται κατά μονάδα παρουσίαση των χώρων με φωτογραφικό υλικό και δοθείσες πληροφορίες από τους συνεντευξιαζόμενους οργανωμένη ανά σχεδιαστή - γραφείο. Στο τελευταίο κομμάτι του ερευνητικού γίνεται η παρουσίαση των συμπερασμάτων όπως προκύπτουν τόσο μέσα από τα αποτελέσματα των συζητήσεων - συνεντεύξεων όσο και από το πρώτο μέρος της έρευνας. Τα συμπεράσματα αφορούν αρχικά την επιρροή της παρούσας οικονομικής κατάστασης της χώρας στην αγορά και τον σχεδιασμό των επιχειρήσεων μαζικής εστίασης, έπειτα τις αιτίες και τις παραμέτρους της ανόδου του design στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, στη συνέχεια τις επικρατούσες τάσεις και τις επιλογές υλικών και εξοπλισμού και τέλος τους ανερχόμενους τύπους σχεδιαστικών συνεργασιών. Στον επίλογο της διερευνητικής μελέτης συνοψίζονται τα συλλεχθέντα στοιχεία και παρουσιάζονται οι δυνατότητες, συνολικά, του σχεδιασμού χώρων μαζικής εστίασης στην Ελλάδα.