Στην εργασία παρουσιάζονται κατά σειρά πρώτον, η ιστορική εξέλιξη του ανθρώπου με το ζώο. Όπου αυτή η σχέση αναλύεται ξεκινώντας από την αρχαιότητα, τα χρόνια της αναγέννησης και τι πίστευαν για τα ζώα οι σημαντικότεροι φιλόσοφοι της εποχής και φτάνει μέχρι σήμερα με τον διαχωρισμό των ανθρώπινων και μη ανθρώπινων όντων και τα αίτια του. Επίσης, στο τέλος γίνεται ανάλυση της υπόθεσης του πως θα έμοιαζε η Γη σε διάφορες χρονικές στιγμές συμπεριλαμβανομένου της χλωρίδας και της πανίδας, χωρίς τον άνθρωπο και μετά την υποτιθέμενη εξαφάνιση του.
Δεύτερον, παρουσιάζονται οι έννοιες της ζώνης επαφής και του οικότονου που αναπτύχθηκαν από την Χάραγουεϊ στο βιβλίο της Όταν Συναντώνται τα Είδη (When Species Meet). Έπειτα γίνεται αναφορά στα είδη συντρόφους και στις σχέσεις τους με τα ανθρώπινα όντα στις σύγχρονες πόλεις, έννοια η οποία αναπτύχθηκε πάλι από την Χάραγουεϊ στο βιβλίο της ‘The Companion Species Manifesto’. Ο ποταμός Κόσυνθος, λοιπόν, αποτελεί έναν ενδιάμεσο τόπο, όπου τόσο η απουσία του ανθρώπου, όσο και η έμμεση παρουσία του, επέτρεψαν σε άλλα μη ανθρώπινα είδη να κατοικήσουν, αλλά ταυτόχρονα υπήρξαν πηγή για την σταδιακή καταστροφή του. Άρα, το επόμενο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο σε αυτόν τον ποταμό της Ξάνθης με μια ιστορική αναδρομή από την αρχαιότητα που έχουμε τις πρώτες πληροφορίες για αυτόν, μέχρι και σε τι κατάσταση βρίσκεται σήμερα, τι είδη χλωρίδας και πανίδας φιλοξενεί, ποιες περιοχές διασχίζουν τα νερά του, όπως και άλλες γεωπολιτικές πληροφορίες.
Τρίτον, αναφέρεται το έργο του καλλιτέχνη Μαρκ Ντίον, ο οποίος σε διάλογο με τον συγγραφέα Ρόμπερτ Σμίθσον ανταλλάζουν απόψεις και εμπειρίες από τις περιηγήσεις τους σε ποταμούς που είχαν επισκεφθεί, καταγράφοντας ως μνημεία βιομηχανικά απομεινάρια, κρίνοντας πως τα σημεία αυτά παρουσίασαν αυξημένο βαθμό εντροπίας. Το επόμενο μεγάλο κεφάλαιο είναι για την σημαντική συνεισφορά του Τζόρτζιο Αγκάμπεν, του οποίου το έργο παρουσιάστηκε και αναλύθηκε εκτενώς στο εν λόγω κεφάλαιο. Αυτή η εργασία, μαζί με τα αποτελέσματα της αποτελεί εκτός των άλλων, μια προσπάθεια να προσδιορίσει το τι εννοούσε ο Αγκάμπεν με το "ανοιχτό", το οποίο είναι τελικά ένα ευρύτερο φιλοσοφικό ερώτημα προς την ίδια την ύπαρξη μας και το μέλλον της. Τέλος, η σύγχρονη ζωή στις μεγαλουπόλεις, αλλά και ο θάνατος και η επιβίωση που σχετίζονται με αυτήν, επανεξετάζονται αυτή τη φορά μέσα από την ματιά των Ντίον και Ρόκμαν με το αντίστοιχο βιβλίο τους “Concrete Jungle”, και έναν σχετικό διάλογο μεταξύ τους.