Η CasaMalaparteβρίσκεται στην άκρη ενός βραχώδους ακρωτηρίου, στην πλέον απρόσιτη πλευρά του Capri. Κτισμένη τη δεκαετία του ΄30 από έναν τοπικό οικοδόμο και ένα συγγραφέα αμφιβόλου πολιτικής, χωρίς καμία τεχνική γνώση αρχιτεκτονικής με μοναδικά ερεθίσματα τις προσωπικές του εμπειρίες και επιλογές, αποτελεί ένα κτίριο πέραν του συμβατικού χώρου και χρόνου.
Απαρτίζει ένα σπίτι παραδόξων. Στέκεται στο άγριο αυτό τοπίο ως μια ορθολογική και ταυτόχρονα ατίθαση, σύγχρονη αλλά και εκτός πραγματικότητος κόκκινη κηλίδα. Οι μονομερείς ιστορίες που συγκροτούν την κατοικία ξεδιπλώνουν, την ίδια στιγμή, τις διαφορετικές ερμηνείες της ανάλογα με την οπτική και την ποιητική θεματική. Συνιστά μια ενότητα αποτελούμενη από ένα σύνολο αντιθέσεων καθιστώντας σαφή την επιλογή του ιδιοκτήτη να μην ενταχθεί ούτε ο ίδιος αλλά ούτε η κατοικία του σε μεμονωμένο πλαίσιο. Επί της ουσίας, δίνει μορφή στο όραμα ενός ανθρώπου, χωρίς απόλυτα εμφανείς επιρροές, ο οποίος επιθυμεί να κατασκευάσει το πορτραίτο του εαυτού του, την απτή εικόνα ενός μοναχικού, ρομαντικού, επαναστάτη διανοούμενου, ένα ζωντανό λογοτεχνικό έργο. Ίσως να αποτελεί το τελευταίο παράδοξο του συγγραφέα, τη μονιμότερη μνήμη που αφορά τον ίδιο και ίσως την ακριβέστερη.
Η έρευνα πραγματεύεται το σχεδιασμό ενός χρονολογίου ταυτόχρονα της ζωής του Curzio Malaparte και του χρονικού μελέτης και κατασκευής της CazaMalaparte, εστιάζοντας κυρίως σε αυτήν. Μια βιογραφία ανθρώπου και κτίσματος σε παράλληλη τροχιά. Ακριβώς λόγω του ότι πρωτίστως ανεγείρεται μια κατοικία υπό τις συγκεκριμένες οδηγίες ενός ατόμου, μόνο μέσα από τη συνολική πορεία του ιδίου αλλά και της επικρατούσας κατάστασης της εκάστοτε περιόδου δύναται να αναλυθεί και να κατανοηθεί σε ένα βαθμό. Η αρχιτεκτονική της στο απομακρυσμένο ακρωτήρι εν τοις πράγμασι δε θα ολοκληρωθεί ποτέ. Το κτίσμα συσχετίζει ύπαρξη και αρχιτεκτονική, άνθρωπο και φύση, παρελθόν και παρόν, ισορροπώντας ανάμεσα στον κόσμο του φανταστικού και του πραγματικού, όπως και ο ιδιοκτήτης της.
CasaMalap-arte. Μια βιογραφική κατοικία, με την τέχνη του δημιουργού εμποτισμένη στο εσωτερικό της.