Πολυχώρος έκθεσης και παραγωγής στο Ξενία Ναυπλίου
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης την φιλοξενία μουσείου ενδυμάτων στο χώρο του εγκαταλελειμμένου Ξενία Ναυπλίου, στον ιστορικό λόφο της Ακροναυπλίας. Πρόκειται για ένα τριώροφο κτίριο 3.293 m2 με υπόγειο και πατάρι. Σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Ι. Τριανταφυλλίδη και λειτουργούσε ως ξενοδοχείο από το 1958 ως τα τέλη της δεκαετίας του 80’.
Το μουσείο πολιτισμού του ενδύματος δεν αποτελεί ένα συμβατικό μουσείο αλλά στοχεύει στην αλληλεπίδραση της παραγωγής ενδυμάτων και της έκθεσης τους. Εκτός της κεντρικής έκθεσης που βρίσκεται στον ισόγειο χώρο, στον πρώτο όροφο θα φιλοξενεί μικρά ατελιέ-εκθέσεις προς ενοικίαση για νέους και μη, σχεδιαστές. Στο δεύτερο όροφο σχεδιάστηκαν ξενώνες φιλοξενίας τόσο για τους σχεδιαστές όσο και για τους προσκεκλημένους του μουσείου. Παράλληλα, η κεντρική αίθουσα έκθεσης θα διαμορφώνεται κατάλληλα και θα φιλοξενεί επιδείξεις μόδας (catwalks).
Τους καλοκαιρινούς μήνες οι επιδείξεις μόδας θα μεταφέρονται στον υπαίθριο χώρο του κτιρίου όπου θα κατασκευαστεί πισίνα 800m2. Τις υπόλοιπες ώρες η πισίνα θα είναι ελεύθερη προς χρήση για το κοινό με αποδυτήρια και ντους στον χώρο του υπογείου. Τόσο στο εσωτερικό του κτιρίου όσο και στον υπαίθριο χώρο λειτουργούν καφέ καθώς και ένα κατάστημα για την οικονομική υποστήριξη του πολυχώρου. Στον δεύτερο όροφο βρίσκονται τα γραφεία του προσωπικού, ενώ στον υπόγειο χώρο σχεδιάστηκαν χώροι αποθήκευσης σύμφωνα με τους κανόνες συντήρησης υφασμάτων και αντικειμένων ένδυσης.
Όσον αφορά στο μουσειολογικό πρόγραμμα του κτιρίου, τα εκθέματα προέρχονται από τις συλλογές του Πελοποννησιακού Λαογραφικού Μουσείου με ενδύματα και αξεσουάρ τόσο Ελλήνων όσο και ξένων σχεδιαστών.
Επιλέχθηκε η αποκατάσταση του κτιρίου να γίνει χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές και να διατηρηθεί η λιτή μορφή και το ύφος του αφού φυσικά γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για την εξάληψη των σημαδιών του χρόνου και των βανδαλισμών. Στους ορόφους, συγκεκριμένα, διατηρείται η τυπολογία των δωματίων του υφιστάμενου ξενοδοχείου. Για την διαμόρφωση του υπαίθριου χώρου ακολουθήθηκαν χαράξεις σύμφωνα με το τοίχος που περιβάλει το χώρο με προσπάθεια για την συντήρηση και την ανάδειξη του.