Η Διπλωματική εργασία διερευνά το μετασχηματιζόμενο ρόλο της Βιβλιοθήκης στην σημερινή κοινωνία και το πώς η Τυπολογία της Βιβλιοθήκης μπορεί να αποτελέσει παράμετρο της ίδιας της αστικής συγκρότησης, τόσο μέσω του Προγράμματός της, όσο και μέσω του Αρχιτεκτονικού της χαρακτήρα.
Το σχεδιαστικό ερώτημα της Διπλωματικής εντοπίζεται στο κέντρο της πόλης της Χαλκίδας, σε ένα οικοδομικό τετράγωνο το οποίο, μαζί με την πλατεία στην οποία εφάπτεται, παραμένει εγκαταλελειμμένο για περισσότερα από δέκα χρόνια. Στόχος του σχεδιασμού είναι να απαντήσει τόσο στις ευρύτερες κοινωνικές, όσο και στις ειδικότερες χωρικές ανάγκες, οι οποίες αναγνωρίζονται στη περιοχή.
Αν η ανάπτυξη μιας πόλης προϋποθέτει την καλλιέργεια, τη μόρφωση και τη συνολικότερη ευαισθητοποίηση των πολιτών της, ο διευρυνόμενος ρόλος της βιβλιοθήκης, ως κεντρικής σημασίας πολιτιστικού θεσμού, αξιολογείται από τους βασικότερους καταλύτες της αναβίωσης αυτής της κρίσιμης περιοχής αλλά και της ίδιας της κοινωνίας της πόλης. Το ενδιαφέρον, επίσης, εντοπίζεται στη θέση της περιοχής μέσα στη γεωγραφία της πόλης – μια περιοχή προσβάσιμη και ζωντανή όλες τις ώρες τις ημέρας, ανοιχτή και ελκυστική, για διαφορετικό κάθε φορά σκοπό στις διαφορετικές κοινωνικές και ηλικιακές ομάδες. Αυτή η κοινωνική απεύθυνση και αυτός ο προγραμματικός αναπροσδιορισμός της Βιβλιοθήκης αποτελεί το κύριο ζητούμενο της πρότασης.
Η συμβατική, εδώ και τουλάχιστον 27 αιώνες, λειτουργία των κτιρίων Βιβλιοθήκης ως χώροι αποθήκευσης, ταξινόμησης, συντήρησης και μεταλαμπάδευσης της γνώσης, ελέγχεται, εμπλουτίζεται και ανασχεδιάζεται, με συνέπειες την ανασυγκρότηση του ίδιου του κτιριακού τύπου της Βιβλιοθήκης. Η αλλαγή της Βιβλιοθήκης προσελκύει νέους χρήστες, το κοινό της αλλάζει και πληθαίνει. Οι νέες σύνθετες δυνατότητες πρόσληψης της γνώσης και της ίδιας της ανάγνωσης καθώς και οι νέες τεχνολογίες διευκολύνουν την αναζήτηση και ανάκτηση των βιβλίων που ζητά ο επισκέπτης της βιβλιοθήκης, γεγονός που συμβάλει στην αλλαγή της συνείδησης του αναγνώστη αλλά και του ρόλου των βιβλιοθηκονόμων και άλλων εργαζομένων στις βιβλιοθήκες: παιδαγωγών, ιστορικών τέχνης, εμψυχωτών, σχεδιαστών κα.
Στη Διπλωματική μελετάται η προσθήκη συμπληρωματικών χώρων τέχνης όπως είναι το τμήμα μουσικής και το εργαστήρι κατασκευών, με σκοπό την μετατροπή του κτιρίου βιβλιοθήκης από στατικό χώρο καταλογογράφησης και εύρεσης βιβλίων σε μία πλατφόρμα παγκόσμιας γνώσης συγχρονισμένης με την ανάπτυξη των μέσων τεχνολογίας που θα διαχέει την πληροφορία και θα διαχέει τα αποτελέσματά της στην πόλη, υπηρετώντας, έτσι, τον προορισμό της ως μία δυναμική εστία γνώσης, ψυχαγωγίας και πολιτισμού.